restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על ההפגנות בשייח’ ג’ראח: האצבע של המשטרה קלה על ההדק

1 בפברואר 2010

אלימות המשטרה בהפגנות בשייח ג’ראח הגיעה היום (שני, ה-31 בפברואר) לדיון בוועדת הפנים של הכנסת. חברי הוועדה קיימו הבוקר דיון בנושא התנהלות המשטרה מול פעילי השלום בשכונת שייח ג’ראח בירושלים. יו”ר הישיבה, ח”כ דב חנין (חד”ש), אמר בפתח הדברים כי “בחודשים האחרונים המשטרה פועלת בצורה קשה לדיכוי הפגנות. זה מתחיל בכך שהמשטרה לא נותנת אישורים להפגנות, וההפגנות הוכרזו כהתקהלות בלתי חוקית ולפי עדויות במקום, השוטרים פינו את המפגינים בגז, בפלפל”.

לדברי חנין אצבע המשטרה היתה קלה על ההדק והיא עצרה כ-90 איש. “למשטרת ישראל יש תפקיד לשמור על הסדר, אך גם לשמור על חופש התנועה והמחאה ולא לפגוע בזכות זו. השאלה אם אירועי המשטרה לא הפנימה את העניין. לא ניתן לדכא בכוח, ולכן העמדה הראויה היא לכבד את זכויות היסוד”. יצוין שלפליאת הנוכחים יו”ר הוועדה, ח”כ דוד אזולאי (ש”ס) בחר שלא להגיע לדיון ואף הפקיד את ניהול הדיון בידיו של ח”כ חנין.

ח”כ אריה ביבי (קדימה) הגדיר את מפגיני השלום “גיס חמישי”. ביבי אמר כי, “המפגינים הללו הם הגורמים לכל הבעיות. הם מסיתים. זה לא בסדר. המשטרה שומרת שם. הם גיס חמישי בתוך מדינת ישראל”. ח”כ אילן גילאון (מרצ) קרא לעברו: “גם אני מפגין שם. אתה אומר שאני גיס חמישי?”. גם יו”ר מרצ חיים אורון הגיב בזעם לדבריו של ביבי. “אני גיס חמישי? כל פעם מגיע מישהו חדש לכנסת ואני צריך להביא תעודת יושר. מי שתולה על בית יונתן דגלי ישראל הוא מבזה את דגלי ישראל הוא מבזה את דגלי המדינה. המשטרה צריכה לגלות את רמת הרגישות המינימלית”.

במהלך הדיון נציגי המשטרה ונציגי האגודה לזכויות האזרח הקרינו סרטונים מזוויות מנוגדות, כאשר בסרטון של המשטרה, נראים מפגינים שקוראים קריאות לעבר כל חרדי שעובר ברחוב וקוראים לו “מתנחל תתפלל, לא יסלח לך האל”, ובנוסף, המפגינים מניפים דגלי אש”ף. ואילו בסרטים של האגודה לזכויות האזרח נראה כי המשטרה עצרה מפגינים שלא התנהגו באלימות. במהלך הקרנת הסרט, נציגת האגודה לזכויות האזרח גילתה כי מתנחלים שברו זכוכיות בבתי התושבים הערבים.

עו”ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח הדגיש בדיון כי “התופעה של התנכלות המשטרה לא חדשה. היא באה בגלים. יש בורות גדולה בקרב השוטרים בנוגע לחוקים, אבל הבעיה היא מערכתית”. לדברי יקיר המשטרה מתכחשת לתפקידה לאפשר את חופש ההפגנה. “אנו רואים זאת שוב ושוב בהתנהלות המשטרה בכל רחבי הארץ. גם בתקופת ההתנתקות וגם בעופרת יצוקה ראינו הפרה של זכויות המפגינים מצד המשטרה