restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על התגייסות הגואה למאבק בגירוש הפליטים: אנו יכול לנצח ואנחנו ננצח”

25 בינואר 2018

מאות השתתפו אמש (רביעי) בשני כינוסים שנערכו בתל-אביב ובירושלים מטעם תנועת עומדים ביחד – להתארגנות במאבק נגד הגירוש של הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים. המפגש הגדול נערך באולם של “הוסטל אברהם” שהיה צר מלהכיל את מאות הבאים. במהלך המפגש נמסרה סקירה על גורלם המר של פליטים שהוחזרו “מרצון” אל מדינות אפריקה. בחלקו השני נידונו דרכים מעשיות כדי למנוע את הגירוש ולהתנגד למדיניות הגזענית של ממשלת הימין. מוקדם יותר נערכה בסמינר הקיבוצים הפגנה נגד הגירוש. כ-200 סטודנטים ומרצים התייצבו בפתח הסמינר שברמת אביב, בצפון תל-אביב, קראו קריאות, נשאו נאומים והניפו כרזות.

בירושלים, קבוצת פעילים המוחים נגד כוונת המדינה לגרש אזרחים מאריתריאה וסודאן קטעה אמש לנאומה של שרת המשפטים איילת שקד בטקס ההסמכה של עורכי דין בבנייני האומה. במהלך נאומה של שקד, שהזכירה בדבריה את “כבוד המקצוע” קמו ממקומם כמה פעילים וקראו לעברה. “כבוד המקצוע זה להתנגד לגירוש”, קראה אחת הפעילות שהזדהתה כחברת ההתארגנות “משפטניות נגד הגירוש”. בהמשך היא קראה: “בתור עורכת דין חדשה ותושבת דרום תל אביב אני מתנגדת לגירוש וקוראת לכם להצטרף אלינו”. הפעילים הניפו שלטי מחאה והמשיכו לקרוא אל עבר השרה, כשכמה משתתפים בקהל מחו נגדם. “אין כאן פליטים, תלכו לדרום תל אביב”, קרא אחד מהם. אחד הפעילים האחרים קרא אל עבר הקהל: “יש פה עורכי דין שיכולים לטפל בכל הפליטים”.

כמו כן, אמנים ואמניות הצטרפו למאבק האזרחי נגד גירוש מבקשי ומבקשות המקלט האפריקאים מישראל ופרסמו עצומה לצד עצומות הרופאים וצוותי הרפואה, המרצים באוניברסיטאות והמכללות, העיתונאים, אנשי קולנוע, הסופרים, המשוררים והטייסים. על העצומה, יוזמה של מגזין האמנות האינטרנטי ״תוהו״ והאמנית מיכל היימן, חתומים יותר מ־800 אמנים ואמניות מתחומים שונים וכן אוצרים ואוצרות.

בין האמנים שחתמו על העצומה מירי סגל, רועי רוזן והדס עפרת, והיא קוראת לממשלת ישראל “להפוך את החלטה לעצור ולגרש בכפייה את מבקשי ומבקשות המקלט החוסים בישראל”. עוד נכתב בעצומה: ״עלינו לאמץ את מבקשי ומבקשות המקלט שנמלטו ממולדתם וביתם בעל כורחם…יש לאפשר להם להתפרנס בכבוד ולממש את מלוא זכויות האדם המגיעות להם”. וגם: “בשנים 2017-2014 הרחיקה מדינת ישראל יותר מ־4,000 מבקשי מקלט ל’מדינות שלישיות’, רואנדה ואוגנדה. מדינות אלה משמשות בבחינת ‘דלת מסתובבת'”. בעצומה מתחייבים האמנים לא לתת יד למעשי העוולה של ממשלת ישראל כנגד מבקשי המקלט.

הבוקר פורסם ב”הארץ” שקבוצה של אנשי מוזיקה קלאסית פנתה בעצומה אל נשיא המדינה, לראש הממשלה ולכנסת, בבקשה להפוך את ההחלטה לגרש את מבקש המקלט החוסים בישראל. על העצומה חתמו עד כה כ–110 מוזיקאים ובכירים בתחום המוזיקה הקלאסית. יוזם העצומה הוא המנצח יובל צורן. בין החותמים: חתן פרס ישראל, המלחין פרופ’ צבי אבני; זמרת האלט הבינלאומית, פרופ’ מירה זכאי, וקבוצה של מוזיקאים בולטים, מורים ואנשי ניהול בכירים, בהם מנהלי תזמורות ואנסמבלים.

בעצומה נטען כי הליכי בדיקת מעמד הפליט של אזרחי אריתריאה וסודאן אינם מתקיימים בתום לב. עוד נאמר כי ישראל מפעילה לחץ כבד על מבקשי המקלט כדי שיעזבו לארצות בהן הם חשופים להשפלה, סחר בבני אדם, רעב ומוות. העצומה קוראת לממשלה ולעומד בראשה לדון בהגינות בבקשות המקלט; לעודד פיזור של מבקשי המקלט ברחבי הארץ ולאפשר להם להתפרנס בכבוד, במיוחד במקצועות בהם חסרות ידיים עובדות; ולעודד העסקת מבקשי מקלט על פני הבאת מהגרי עבודה. עוד מבקשת העצומה להשקיע את סכומי העתק שהופנו לכליאה ולגירוש של מבקשי המקלט — לקליטתם, וגם לשיקום של דרום תל אביב שסובל מהזנחה עוד טרם הגעתם.

העצומה מסיימת בקריאה: סירובן של חלק ממדינות העולם לקלוט פליטים יהודים שנרדפו בארצותיהם לפני, תוך כדי, ואחרי מלחמת העולם השנייה, וזיכרון חווית הפליטות, הם מהזיכרונות הקולקטיבים הטראומטיים ביותר שלנו כחברה. לא ייתכן שאנחנו נהייה אלה שאחראיים על יצירתה של טראומה זהה עבור קהילה שזקוקה לעזרתנו, קהילה שביכולתנו להגיש לה עזרה זו. אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה ללמוד מאותו זיכרון טראומטי, לקחת חלק בפתרון לבעיית הפליטים העולמית ולשמש דוגמה באופן שבו היא נותנת מענה למבקשי המקלט בתחומה.

בעקבות התגייסות האזרחית הגוהה נגד הגירוש, מסר ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), הלוקח חלק פעיל במערכה: “מרגש לראות את הגל הגובר של ההתנגדות לגירוש, אנשים מכל קצוות החברה ומכל המקצועות שקמים ואומרים לממשלת לנתניהו: לא בשמנו! טייסים, רבנים, פסיכולוגים, מנהלי בתי ספר, סופרים, מרצים באוניברסיטאות, רופאים, סטודנטים, קולנוענים, תלמידים, נשות ואנשי דרום תל אביב, ניצולי שואה וכל אלה שמתקוממים למול המחשבה שנשלח מכאן פליטים אל מותם. במאבק הזה אנחנו יכולים לנצח. ואנחנו ננצח”.

 

להצטרפות פעילה למאבק נגד הגירוש:

https://www.standing-together.org/notodeportation