restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על חוק ההמלצות: חוק ההשתקה הוא גם חוק ההודאה של נתניהו

29 בנובמבר 2017

החוק להשתקת המשטרה, האוסר עליה לפרסם רשמית את המלצותיה בתום חקירה, עשוי להיכנס לתוקף בתוך פחות מחודש, אם יקודם בקצב מזורז בוועדת הפנים ובמליאת הכנסת. בתמיכת השר משה כחלון, החוק שאושר אמש (שני) בקריאה ראשונה יחול רטרואקטיבית על חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וימנע מהמשטרה להציג לציבור בכתב את ממצאי החקירה. בכך יזכה נתניהו לעוד כמה חודשים של חסד, שבהם ייאסר על מערכת אכיפת החוק להודיע לציבור שנמצאה תשתית ראייתית להעמידו לדין בגין שוחד.

החוק אושר בקריאה ראשונה בתמיכת 46 ח”כים לעומת 36 שהתנגדו. נתניהו נעדר מההצבעה, וח”כ בני בגין, שהשמיע את התנגדותו לחוק, יצא מהמליאה בזמן ההצבעה. מרבית חברי כולנו תמכו בחוק, למעט חברות הכנסת רחל עזריה ומרב בן ארי שמתנגדות לחוק ונעדרו מההצבעה.

איור: שלום עכשיו

איור: שלום עכשיו

מוקדם יותר נערך דיון בוועדת הפנים בראשות ח”כ דוד אמסלם (הליכוד), יוזם הצעת החוק. הוא נשאל מה עשה במשרדו ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורוביץ, בזמן שהח”כים המתינו לתחילת הדיון. אמסלם השיב: “עשה שניצלים וחתך סלט”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) אמר הדיון  ש”לציבור זכות לדעת מה המשטרה חושבת. הנורמה צריכה להיות פרסום ולא עונשים על מי שמדליף. בתיקי החקירה של ראש הממשלה יש אינטרס ציבורי ראשון שהציבור יידע מה המשטרה חושבת”. הוא פנה לאמסלם: “מה שקורה כאן זה אחד התרגילים המבריקים, דודי, באמת”. אמסלם השיב: “אתה מייחס לי תחכום כזה?”.

חנין הוסיף: “התרגיל נורא פשוט. לפי הסעיף החדש, היועמ”ש, שהוא פרקליט, לא יכול לפרסם המלצות כי יש סעיף עבירה חדש ועצמאי. לכן המהלך הזה הוא מהלך דרמטי וקיצוני, אתם בעצם סותמים את הפה ליועמ”ש, מונעים ממנו אפשרות לפרסם את ההמלצה כמו שהיא קיימת היום. במצב זה אני קודם כול רוצה חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת ושל נציגת היועץ המשפטי לוועדה. הנושא הזה חדש לחלוטין.

“מבולבלים? איבדתם את הגבולות? גם הממשלה הזו איבדה לחלוטין את הגבולות. הם מפחדים בצדק כי הר הראיות הולך וגובה מיום ליום, ולכן רוצים להטיל עונשים על שוטרים שיאמרו אמת ועל פרקליטים שיאמרו אמת – הכל כדי להגן על האיש בבלפור. הכנסת עברה דרך ארוכה מאז הימים שבהם רק נפתחה חקירה נגד איש ציבור והוא מיד רץ וביקש שהיא תואץ תוך הבעת אמון בחוקרים ובמסקנותיהם. נתניהו מתנהג בדיוק להיפך. חוק ההשתקה הוא גם חוק ההודאה של נתניהו. הוא אומר לכולנו היום: אני אשם, אבל אסור שהציבור ידע”.