restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על מחדל הרכבת לי-ם: התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת את הממשלה

17 באוקטובר 2018

“לממשלה התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת”, כך אמר הבוקר ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) בדיון חירום של ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים-תל אביב והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו. בדיון נכחו מנהל הרגולציה ברכבת, דן לנדאו וקרן טרנר מנכ”לית משרד התחבורה. שר התחבורה ישראל כ”ץ ויו”ר הדירקטוריון של רכבת ישראל דן הראל לא הגיעו לדיון.

“אומרים לי: מה הדחיפות, מה הבהילות, בכינוס הישיבה? מבחינתי הפרסה של קו הרכבת ירושלים נתב”ג מחייבת בהילות”, פתח את הדיון יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל (המחנה הציוני).

“הפרויקט של קו הרכבת ירושלים תל אביב הוא פרויקט לאומי חשוב, אמרתי לשר. גם כשיש בעיות ואין יום ללא בעיות, ראוי שידע להתייצב ולומר עדיפה האמת כמו שהיא. נדע להעריך אותה. לומר שיש בעיות אבל עדיף שנצא לדרך בצורה ראויה. אומרים לי הקו בהרצה, אבל על חשבון מי? על חשבון הפריפריה? גם הטענה שיש ויכוח בניכם לבין האוצר על הזמנת הקרונות הוא לא מקובל. זה פרויקט אבל למה הוא אמור לבוא על חשבון הפריפריה. זה לא מתקבל על הדעת”, הוסיף ח”כ כבח.

לדברי ח”כ חנין, יו”ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: “ראינו אתמול נתניהו מדבר עם גברת פרץ בקריית שמונה: את הממשלה הזאת התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת. ההשקעה ברכבת נמוכה. השמיכה של הרכבת קצרה כל כך שאני מתפלא שהיא בכלל נוסעת. חסרים קרונות, קטרים, מסילות. אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש בה פקק תנועה של רכבות, ועד שתוקם מסילה רביעית בשנת 2025 במקרה הטוב, אנחנו נמשיך להיות בפקק תנועה של רכבות. האמת היא שזה שרכבת ישראל נוסעת בכלל זה נס שקורה בכל יום. המערכת עובדת בניצולת של 120%”.

“כשהשמיכה קצרה מדי מושכים אותה. ולכן, כדי להפעיל את הקו לירושלים היו חייבים להוריד קווים ממקומות אחרים. אבל אסור לפגוע דווקא בקווים הכי עמוסים, שרמת העומסים בהם מובילה למצב שהוא פשוט מסוכן”, הדגיש ח”כ חנין.