restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ כסיף: נתניהו מוכן לשרוף את המדינה רק כדי להישאר בשלטון; מחאות מול הכנסת

24 בספטמבר 2020

“כמו שהזהרנו מראש, נתניהו מוכן לשרוף את המדינה רק כדי להישאר בשלטון. בריאות הציבור, פרנסתו וחירותו לא יהיו הפקר להחלטות של אדם מטורף. אנחנו ניאבק בו לאורך כל הדרך.” כך מסר ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) לקראת הדיון הנערך אחה”צ (חמישי) בכנסת לתיקון “חוק הקורונה” הכרוך בהגבלות קשות על המחאה נגד ממשלת הימין. ח”כ כסיף הצטרף למאות המפגינים שהגיעו לשערי הכנסת כדי למחות נגד הפגיעה בדמוקרטיה ולדרוש את התפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בפלילים. מתנועות המחאה נמסר כי הערב ובמוצ”ש ייערכו מחאות במאות צמתים וכבישים ברחבי הארץ. 

לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), “רק העובדה שאנחנו 24 שעות מכניסה לסגר מחמיר ואין תוכנית כלכלית ברורה שתפחית את חוסר הוודאות והחרדה שמיליונים חווים עכשיו היא סיבה לוועדת חקירה בפני עצמה. אף חוק שיעבור היום לא יצליח להנדס את הזעם הציבורי שיתפרץ כאשר הציבור ישלם את המחיר המלא של המחדל שהממשלה הזאת הביאה עלינו”.

לא רק חברי הכנסת של חד”ש, גם מארגני המחאות הגיבו לגזרות שהולכות להגביל באופן משמעותי את היקף ההפגנות. מתנועת “קריים מיניסטר” נמסר: “כל מה שעניין את נתניהו היה לעצור בכל מחיר את ההפגנות בבלפור. לא בריאות הציבור, לא מיליון המובטלים והעסקים הקורסים ולעזאזל הדמוקרטיה. האובססיה שלו לראות את כיכר פריז ריקה מעידה על עוצמת המחאה והלחץ האדיר שלו ממנה .בשבועיים האחרונים הובלנו מאבק נחוש על חופש הביטוי מול מסע הסתה שקרי חסר מעצורים. לא מצמצנו ובזכותנו הוכח שהנאשם מקבל החלטות קריטיות משיקולים אישיים והוא לא כשיר לנהל מדינה. נתניהו ייזכר כמי שהמיט על ישראל אסון בריאותי, כלכלי וחברתי, ודרדר את הדמוקרטיה שלה ואת אמון הציבור לשפל שלא היה כמותו”. 

הדגלים השחורים, ממארגני המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, תקפו היום את כחול לבן בשל ההחלטה להגביל את ההפגנות בתקופת הסגר. “נחזור להפגין על ראשכם”, מסרו מהדגלים השחורים. “אנו מודיעים בזאת לבני גנץ, שרי המשפטים והחוץ: אם תתנו ידכם להרס הדמוקרטיה נרדוף אתכם, נפגין מולכם, אתם תיזכרו לדיראון עולם כאלה שהפכו את ישראל לדיקטטורה”. יצוין ששר המדע, יזהר שי, (כחול לבן) טען הלילה (בין רביעי לחמישי) כי מטרת החלטת הממשלה להטיל סגר כללי במדינה ממחר ב-14:00 ועד צאת שמחת תורה היא למנוע את ההפגנות מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים. הדיון בקבינט הקורונה שקדם לישיבת הממשלה הלילית הופנה בתחילתו להפגנות ברחוב בלפור ולא להידוק הסגר ולתחלואה הנרחבת. שרי כחול לבן, בהם גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, התעמתו עם נתניהו בעקבות דרישתו למנוע את קיום ההפגנות. אשכנזי אף הטיח בראש הממשלה: “אתה רק רוצה למנוע את ההפגנות נגדך”.

השר שי התרעם שלאחר דיון ממושך ישיבת קבינט הקורונה המצומצם הסתיימה ללא הצבעה, וההכרעה עברה לישיבת הממשלה: “אנחנו עומדים להצביע הלילה על החלטה בקנה מידה היסטורי ללא שהתבצע תהליך ראוי לבחינת כל ההיבטים האפשריים של ההחלטה הזו בקבינט הקורונה”, אמר השר שי לשרים לפני שהממשלה אישרה את החוק למצב חירום ותקנות למגבלות תנועה ושהייה שיובא בהמשך היום לאישור הכנסת.” לדברי השר המאיים להתפטר: “ההחלטה על סגר מלא היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות שדיברו בפני הקבינט, הן החוקרים שהציגו בפני הקבינט אמש והן אנשי המקצוע במשרד האוצר. ראש הממשלה אומר נכון, שזה בסמכותו, אבל חשוב ששרי הממשלה יידעו את זה, שוב: לא היה סיכום בקבינט הקורונה ולא הייתה הצבעה. היום אנחנו משלמים את המחיר על השאננות של החודשים האחרונים”.

משמרות הדגלים השחורים שהתקיימו הערב ברחבי הארץ: https://www.facebook.com/events/337974440613446