restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ כסיף קורא להגדיר את מותו של הנער סלומון טקה כ’פשע שנאה’

16 ביולי 2019

משפחתו של סלומון טקה בן ה-18, שנורה למוות על ידי קצין משטרה לפני כשלושה שבועות, מתחה ביקורת חריפה היום (שני) על החלטת בית משפט השלום בחיפה לקבל את בקשת המחלקה לחקירת שוטרים ולשחרר את החשוד ברצח למעצר בית בתנאים מגבילים. במחאה על ההחלטה עשרות בני אדם הפגינו בירושלים, ושבעה מהם נעצרו.

“מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלומון”, מסרו עורכי הדין המייצגים את המשפחה מהקליניקה לקידום שוויון בבר אילן ועו”ד אילן ז’ק. “יחס זה בולט לנוכח מדיניותן הרשמית של רשויות אכיפת החוק לבקש מעצר על מנת למנוע מסוכנות ושיבוש חקירה באירועים אחרים המסתיימים במותו של אדם”.

הפרקליטים טענו כי משפחת טקה רואה בשחרור השוטר ממעצר בית המשך ישיר “לאותה התנהלות מצערת”, ומבקשת את גילוי האמת ועשיית הצדק. “למרבה הצער, החלטות מח”ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו – אינן מבשרות טובות”. עוד ביקשו עורכי הדין להבהיר כי “העבירה המיוחסת לחשוד כעת, ‘המתה בקלות דעת’, שעונשה המרבי הוא כיום 12 שנות מאסר, סווגה לפי הדין הקודם כהריגה”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש), שלקח חלק פעיל במחאות שנערכו ברחבי הארץ בעקבות הרצח, מסר בתגובה כי “החלטת מח”ש לא להאריך את מעצרו של השוטר שהרג את סלומון טקה מעלה חששות כבדים כי לא יוגש נגדו כתב אישום משמעותי. גם אם אכן ירה על הרצפה, וגם אם לא התכוון לפגוע, אותו שוטר לא היה יורה לעבר ‘יהודי לבן יותר’, ולא היה הורג. את הירי הזה יש לחקור כפשע שנאה, ולא כרשלנות משטרתית”.

יצוין שהמשטרה עצרה אתמול 13 מפגינים בהפגנות מחאה של יוצאי אתיופיה בירושלים. לדברי המשטרה, חלק מן המפגינים חסמו את צומת רבין-זוסמן בעיר, ולאחר שהמשטרה פעלה לפנותם הם עזבו, ובהמשך התקהלו מחדש ברחוב יפו וניסו לשבש את תנועת הרכבת הקלה. בתוך כך, הפרקליטות הגישה אתמול כתבי אישום בגין תקיפת שוטרים והצתת ניידת משטרה נגד שני מפגינים שלקחו חלק במחאה בעקבות מותו של טקה בתחילת החודש.

בשעות הלילה נערכה בירושלים הפגנה נוספת מול תחנת משטרת מוריה בתלפיות. המפגינים קראו למשטרה לשחרר את 13 העצורים שנעצרו מוקדם יותר במרכז העיר ובצומת הסמוך לבית המשפט העליון ולקריית הממשלה. המפגינים קראו: “לשחרר את העצורים” ו”מדינת משטרה”.