restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה בתום הפגישה עם השר ארדן: ‘אנו דורשים החלטת ממשלה – נמשיך במאבק’

11 באוקטובר 2019

“אפשר לומר שיש התקדמות מסוימת בכמה תחומים חשובים, אבל זה עדיין רחוק מלהשביע את רצוננו. דורשים החלטת ממשלה ולכן נמשיך במאבק”, כך אמר אמש (חמישי), יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) בתום פגישה שנמשכה שלוש שעות עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בעניין האלימות הגואה בחברה הערבית ואוזלת היד של המצשטרה.

מנהיגי הרשימה המשותפת נועדו עם ארדן ועם צמרת המשטרה, בניסיון למצוא פתרון לטיפול המשטרתי הכושל באלימות בחברה הערבית. בפגישה דרשו ראשי הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת לגבש תוכנית ממשלתית למאבק בפשיעה ובאלימות בקרב הציבור הערבי. ארדן הסכים לכך באופן עקרוני אך הבהיר שתוכנית כזו דורשת עיגון בתקציב. השר הבטיח לנציגים הערבים כי ישוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויציג בפניו את הדרישה.

השיירה, אתמול, בצומת לטרון בדרך לירושלים. במרכז התמונה: ח”כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: זו הדרך)

בפגישה נכחו גם יו”ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס וראש מועצת מג’ד אל-כרום סלים סליבי. הם וחברי הכנסת הגיעו לפגישה לאחר שהשתתפו בשיירת המאחה  של כאלף כלי רכב שיצאו ממג’ד אל-כרום, מצומת שוקת שבנגב, מהמשולש ומיפו לכיוון משרד ראש הממשלה בירושלים. בסוף המסלול הפגינו המשתתפים בשיירות, בדרישה להגברת האכיפה בחברה הערבית. בהפגנה בירושלים בסיום השיירה, אמר יו”ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, מוחמד ברכה, כי “ישראל מתנהלת כאחרון הקולוניאליסטים נגד הציבור הערבי”. בוועדה קראו להשתתפות המונית במחאה מול מטה מחוז צפון של המשטרה ביום שלישי הקרוב, כחלק מצעדי המחאה שהיא מובילה. מזכירות ועדת המעקב שהתכנסה בטמרה בסוף השבוע שעבר קבעה גם על ארגון עצרת מחאה גדולה מול מטה מחוז צפון של המשטרה בנצרת ב-15 באוקטובר. הפגנה נוספת מתוכננת להתקיים כעבור שישה ימים מול מטה מחוז מרכז של המשטרה ברמלה. עוד הוחלט על הקמת אוהל מחאה ועל שביתת רעב בקריית הממשלה בירושלים ב-27 באוקטובר.

שיירת המחאה לא התנהלה בשקט מוחלט. שני צעירים מג’לג’וליה נעצרו בכניסה לירושלים, והותקפו על ידי השוטרים שעצרו אותם. הם שוחררו בהמשך הערב לאחר שבמהדורת החדשות שודרה כתבה ובה נראים השוטרים מכים את המפגינים.

כמו כן, כעשרים מפגינים מתנועת “עומדים ביחד” התאספו הבוקר ליד ביתו של השר לביטחון ארדן, במחאה על דבריו בתחילת השבוע כי החברה הערבית “אלימה מאוד” וכי יש לשנות בה את “הקודים התרבותיים”. מפגינים קראו בעברית ובערבית: “ארדן תתעורר, הדם שלנו לא הפקר” ו”בממשלה אדישים לאלימות כלפי אזרחים”.