restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה: הרשעת החייל היורה אזריה היא הרשעה לנתניהו ולכל ממשלתו

4 בינואר 2017

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה הרשיע היום (רביעי) את החייל אלאור אזריה בהריגת פלסטיני שנטען שתקף חיילים – לאחר שירה בו בעת שהיה מנוטרל על הקרקע בחברון במרץ 2016. הוא הורשע גם בהתנהגות שאינה הולמת חייל. הרכב של שלושה שופטים, בראשות אלוף-משנה מאיה הלר, מסר את הכרעת הדין. השופטים קבעו כי “כל יסודות עבירת הריגה מתקיימים כאן”.

azaria

גופתו של עבד אל-פתח אל-שריף בחברון (צילום מסך: סרטון בצלם)

דודו של הפלסטיני שנורה על ידי אזריה, עבד אל-פתח אל-שריף, הגיב בשיחה עם “הארץ” על הרשעתו של החייל בהריגה. “העובדה שהחייל הורשע בהריגה לא מהווה התפתחות כה חשובה מבחינתנו”, אמר הדוד, פתחי אל-שריף. “כבר מההתחלה הבהרנו שהוא רצח והיה צורך בהרשעתו ברצח. העובדה ששינו את סעיף האישום להריגה זה מבחינתנו סטייה מהצדק וסטייה של בית המשפט”. אל-שריף הוסיף כי “השאלה שנותרה פתוחה היא מה העונש שיוטל עליו. אין לנו הרבה צפיות וברור שהוא יקבל עונש קל או שיקבל חנינה, כי אנו מבינים ועוקבים אחרי הלחצים המופעלים על המערכת והאהדה שהחייל זוכה לה בציבור הישראלי. לכן מלכתחילה לא היו לנו ציפיות גבוהות”.

יצוין ששופטי בית הדין הצבאי אמרו הבוקר כי סרטון “בצלם” מהזירה לא נערך, בניגוד לטענת ההגנה. השופטים קבעו גם שהסרטון מהווה ראיה משמעותית שמראה מה אירע בזירה. לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) “הרשעת החייל היורה אזריה היא הרשעה לנתניהו ולכל ממשלתו בגלל שהכיבוש הוא האב של כל הפשעים האלה.
מצלמת בצלם הצליחה הפעם לתעד את הפשע, אך היו מאות פשעים דומים שהם התוצאה הישירה של שלטון צבאי על עם שלם”. כמו כן, הוא הדגיש ש”גזר הדין צריך לקבוע את העונשים המרביים נגד אלאור אזריה, אך בעיקר צריך להעניש את ממשלת נתניהו, שתמכו בחייל הרוצח לאורך כל הדרך כהמשך התמיכה בתפיסת העולם העיקרית שלהם; הכיבוש”.

 

סיעת הבית היהודי קראה לשר הביטחון אביגדור ליברמן לפעול למען חנינה לאזריה. “מילה זו מילה וחנינה זו חנינה. עם ישראל שבע מברבורים ומצפה ששר הביטחון יעמוד באינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מידית לאזריה בלא שיישב יום אחד בכלא”, נמסר. גם ח”כ שלי יחימוביץ’ (המחנה הציוני) הצטרפה לימין ואמרה כי “בית המשפט נהג במקצועיות ובאומץ לב”, בהכרעתו במשפט אלאור אזריה. לדבריה, “בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, וכתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע”. לכן, הוסיפה, “יש לשקול בזהירות אפשרות של חנינה, בדומה לזו שקיבלו בשעתם אנשי השב”כ בפרשת קוו 300”.