restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה: ממשלת לפיד-בנט הימנית ממשיכה במדיניות הכיבוש של נתניהו

3 ביולי 2022

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), תקף אתמול (שבת) בחריפות את ממשלת לפיד-בנט באירוע “שבתרבות” שנערך בבאקה אל-גרבייה. “זו ממשלה ימנית הממשיכה במדיניות הכיבוש של נתניהו. הפגיעה בתושבי ירושלים המזרחית הייתה חסרת תקדים מאז 67′. גם במסגד אל אקצא, הריסת הבתים בנגב והמתקפה המשטרתית היו חסרות תקדים מאז סיום המשטר הצבאי. מספר הנרצחים בחברה הערבית השנה זהה לחלוטין למספר הנרצחים בשנה שעברה”.

ח”כ עודה התייחס גם למפלגת העבודה ולמרצ שבקואליציה הימנית: “במאבק על הדמוקרטיה יש סוגיות כמו ההגנה על בית המשפט העליון, האקדמיה, והתקשורת – שהן חשובות אבל לא מהותיות. ויש את הסוגיות המהותיות לדמוקרטיה כמו המשך כיבוש העם הפלסטיני, האפלייה נגד האזרחים הערביים, והמדיניות הכלכלית הניאו-ליברלית. בשמאל הציוני רוצים שאנחנו, האזרחים הערבים, נתגייס כמו חיילי מילואים למען בית המשפט, אבל שנוותר על המאבק על מהות הדמוקרטיה. אנחנו מסרבים להצעה הזאת ואומרים – יש לנו חלופה עדיפה לשני העמים. המאבק המשותף למען הדמוקרטיה על כל היבטיה, למען השלום, השוויון והצדק החברתי, וגם למען בית המשפט, תקשורת ואקדמיה יותר דמוקרטיות ויותר חזקות”.

במהלך השיחה כינה ח”כ עודה את יו”ר רע”מ, ח”כ מנסור עבאס, כ”ערבי מחמד” בשל שיתוף הפעולה שלו עם ממשלת בנט-לפיד. לדבריו “הגיע פלסטיני שמוכן להודות שמדינת ישראל תישאר יהודית ולקרוא למדינות ערב לעשות שלום ונורמליזציה וכך לעקוף את הבעיה הפלסטינית, מה יותר נוח מאשר ערבי מחמד כזה?”.

עוד הוסיף: “הם חיפשו ערבי כזה מאז תקופת הממשל הצבאי, ערבי כזה שאפשר לחיות איתו ולהגיד מילים יפות כמו ‘מנהיג אמיץ'” והמשיך, “אנחנו לא מקבלים את זה. אנחנו בני הארץ הזו, אנחנו רוצים שלום ושוויון בין יהודים לערבים – מדינה לצד מדינה ושוויון זכויות מלא בין האזרחים”. בהתייחס לכניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה ולאפשרות שהרשימה המשותפת תתמוך בממשלה בראשותו אחרי הבחירות, עודה אמר: “מבחינתנו, במידה ואכן יהיו הסכמות לקדם את הערכים של שלום ושוויון, נהיה מוכנים לחפש כל דרך איך להשפיע. אבל להגיד לי שביבי מסית ושאר הדברים לא חשובים – זה לא יהיה”. הוא חידד כי לא יתמוך בממשלה שכוללת את נציגי המתנחלים, בימינה או תקווה חדשה: “אני לא מוכן להיות עם המתנחלים בשום פנים ואופן. אני ואיילת שקד נהיה בממשלה אחת? גדעון סער הוא לכאורה ימין ליברלי, שזה יותר גרוע משמאל ציוני”.

צפו בסרטון – ח”כ עודה באירוע “שבתרבות” שנערך אתמול בבאקה אל-גרבייה