restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה על החלטת בג”ץ להתיר הרס חאן אל-אחמר: התושבים נפלו קרבן לממשלת הימין

5 בספטמבר 2018

בג”ץ דחה הבוקר (רביעי) את עתירת תושבי חאן אל-אחמר נגד פינוי והריסת הכפר הערבי-בדואי שבגדה המערבית שתחת כיבוש ישראלי, והתיר למדינה להוציא את המהלך לפועל. השופטים – חנן מלצר, יצחק עמית וענת ברון – קבעו כי ניתן לפנות את הכפר, לאחר שכבר אמרו במהלך הדיונים כי “השאלה המרכזית אינה האם לבצע את הפינוי אלא לאן להעביר את התושבים”.

בתגובה להחלטת בג”ץ אמר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) כי המשפחות בחאן אל-אחמר “נפלו קורבן לפוליטיקה ההרסנית של ממשלת הימין שמרחיבה את גושי ההתנחלויות על חשבון ישובים ערביים. אלו לא רק משפחות שמפונות בפעם השלישית על ידי המדינה, זה מהלך כולל שימנע כל סיכוי להקמת מדינה פלסטינית ולשלום.” לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “זהו פשע מלחמה שיוביל לאסון פוליטי ולטרפוד הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67′”. “זהו שוד קרקעות פלסטיניות וגם אמצעי כדי להנציח את הכיבוש”, הדגישה.

עם דחיית העתירה, בוטלו הצווים הארעיים שמנעו את פינוי הכפר, ושניתנו ביולי האחרון. המשנה לנשיאה מלצר אמר כי עצם ביטול הצווים אינו מחייב פינוי מיידי, וכי המועד נתון לשיקול דעת המדינה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בעקבות ההחלטה: “חאן אל-אחמר יפונה! אני מברך את שופטי בג”ץ על החלטה אמיצה ומתבקשת – אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) תקף את דברי ליברמן ומסר: “הריסת חאן אל-אחמר היא מהלך כוחני שיותיר משפחות שלמות עם ילדים ללא קורת גג. מאחוריה עומדת תכנית גדולה של סיפוח רצף התנחלויות מירושלים עד יריחו, ביתור הגדה המערבית לשניים, ומניעת הקמת מדינה פלסטינית בצד ישראל – כדי למנוע אפשרות להגיע לשלום. ההריסה הזו מחבלת בעתיד של כולנו”.