restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ עודה עם תחילת משפטו של רה”מ: נתניהו רוצה לחסל את המרחב הדמוקרטי

24 במאי 2020

לקראת השעה 16:00 (ראשון) הסתיים הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. סנגורו של נתניהו, מיכה פטמן, אישר כי ראש הממשלה קרא את כתב האישום והבין אותו. בכניסה לבית המשפט אמר נתניהו לעיתונאים כי החקירות נגדו “זוהמו ונתפרו”, וכי כתב האישום “מופרך ותפור”. לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש): “מכונת ההסתה שפועלת נגד האזרחים הערבים מופנית כעת נגד כל מי שלא נשבע אמונים לנתניהו. העוצמה שונה, ההיקף שונה, אבל המטרה היא אותה מטרה: חיסול מוחלט של המרחב הדמוקרטי. מי ששתק על ההסתה נגד ערבים מקבל הסתה נגד שופטים. אבל אין חצי דמוקרטיה ומי שרוצה לנצח חייב להתנגד לשניהם”.

לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש –הרשימה המשותפת) “נתניהו ועדר מרעיו מסיתים, מאיימים ומשקרים – ושותפיהם בכחול לבן שותקים. אם חלילה תיפול שערה מראשם של שופטים, היועמ”ש לממשלה, הפרקליטות וכו’ – אותם הפכה כנופיית נתניהו ל’אויבי העם’ – גם ידי כחול לבן יהיו בכך. צאו וזעקו נגד ההסתה השקרית והאלימה פן ייעשה שוב מעשה רבין, חלילה”. ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה: “משפטו של נתניהו רק התחיל – והימין ממשיך ביתר שאת במשימתו לחסל את מערכת המשפט. כל מי שחשב ש’ממשלת החירום’ יכולה או מעוניינת לבלום את המתקפה הזו – מתבדה. לצערי, גם בנושא הסיפוח הימין ימשיך להשתולל, ושותפיו ימשיכו לשתוק”.

ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) הדגיש הבוקר שפתיחת המשפט “היא תזכורת חשובה: ממשלת נתניהו החמישית מונהגת בידי איש מושחת ונאשם בפלילים, וכבר מעלה הילוך בניסיונות לחסל את מערכת המשפט ושלטון החוק. וכאשר שרי הימין משתלחים במערכת המשפט, בולטת רפיסותם ושתיקתם של מי שהבטיחו שיגנו על המערכות האלה ושלא יישבו תחת איש מושחת ומסית”.

יצוין שמאות הפגינו בצהריים מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור משתתפים מאות בני במחאת “הדגלים השחורים”. המפגינים חסמו את כל המרחב שבין כיכר פריז למעונו של ראש הממשלה. ממארגני ההפגנה נמסר כי “המתקפות חסרות הרסן על מערכת המשפט הן הסיבה להנפת הדגלים השחורים בכל הארץ היום. נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו. זהי עמדה מוסרית שנכונה לכל יום וכל שעה – ללא קשר לסיטואציות פוליטיות. נמשיך להילחם ברחובות עד שמדינת ישראל תחזור לפסים”. השחקנית אורנה בנאי, שהשתתפה בהפגנה, אמרה כי “באנו להפגנה הזאת, למפגן הכוח אזרחי הזה כי אנחנו בעד מערכת המשפט בישראל. אנחנו בעד מערכת אכיפת החוק בישראל – אנחנו בעד הדמוקרטיה בישראל”. במקביל, כ-200 תומכי נתניהו הגיעו לרחוב אבן אבו טאלב שבמזרח העיר שתחת כיבוש, בקרבת בית המשפט. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר “מנדלבליט אתה אשם” ו”נתניהו לא לבד”.