restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ רינאווי-זועבי: ככל שהקואליציה נעשתה יותר ימנית יותר, כך גם מרצ שברה ימינה

2 ביולי 2022

ח”כ ג’ידא רינאווי־זועבי (מרצ) סבורה שבמפלגתה “כל העקרונות נדחקים הצידה בשם הקדושה הפנאטית של ‘רק לא ביבי”‘. בריאיון ארוך שפורסם אתמול (שישי) במוסף השבועי של עיתון “הארץ”, התייחסה רינאווי-זועבי לאירועים של הימים האחרונים מאז שהוחלט על פיזור הכנסת, בהם לדבריה התגלה פרצופם האמיתי של אנשי מרצ, “הופתעתי מרמת האלימות, מהאגרסיה, מהמוסר הכפול, מחוסר המוסריות, מזה שהמטרה מקדשת את האמצעים. זה המחנה שתמיד העלה על נס את האמצעי, ראה חשיבות באיך עושים ולא רק במה עושים. אבל כל העקרונות נדחקים הצידה”.

לדבריה הקואליציה הצהירה על מחויבות לסטטוס־קוו, “אבל בחודש האחרון היא תמכה בארבעה חוקים פשיסטיים חדשים: חוק ועדות הקבלה של אורבך ואורית סטרוק, חוק איסור הנפת דגל פלסטין של אלי כהן, חוק החמרת ענישה למיידי אבנים של קטי שטרית וחוק לתעדוף העסקת משרתים בצבא בשירות הציבורי של אלי כהן. כל החוקים האלה הם אנטיתזה למה שאני מאמינה בו, למה שמרצ מאמינה בו. אבל במקום שמרצ תבנה בדופן שמאל של הממשלה קיר בטון שאומר ‘עד כאן’ היא זחלה ימינה פעם אחר פעם. יש ח”כים במרצ שמתיימרים להניף את דגל המאבק בכיבוש והמחאה שלהם מסתכמת בלשלוח מכתבים לגנץ ולהצטלם בהפגנות בשייח’ ג’ראח. זה הדהים אותי כל פעם מחדש. אתם חלק מהקואליציה או שבאתם לפעולה בצופים?”.

ישיבת הממשלה שהתקיימה בשטח הכבוש הסורי ברמת גולן היתה עבורה האירוע המערער הראשון: “אני יושבת בישיבת סיעת מרצ שבה נקבע שהגולן הוא קונצנזוס ישראלי ואומרת לעצמי: ריבונו של עולם, איפה נשמע כדבר הזה שמרצ — שמניפה את הדגל נגד הכיבוש ובעד חזרה לגבולות 67′ — קובעת שהגולן הוא חלק ממדינת ישראל? אז עליתי לראיון אצל בן כספית ואמרתי שכן, מבחינתי הגולן זה אדמה כבושה. לא אמירה לא־מרצית. מספר הטלפונים והצעקות שאני חטפתי ממנהיגי מרצ…אמירות כמו ‘איך את מעיזה’, ‘חשוב לנו לשמר את הקואליציה הזאת’, ‘אסור לעשות בלגנים'”.

גם חוק האזרחות שחק את המוטיבציה של רינאווי־זועבי להיות חלק מהקואליציה. “בפעימה הראשונה עוד האמנתי שנוכל להביא גרסה שתיטיב עם האנשים. אבל אז איילת שקד ושמחה רוטמן הביאו חוק מכוער בגזעניותו. זה היה המבחן של מרצ. אבל במקום להגיד שמבחינתה זה ייהרג ובל יעבור, היא התנחמה בחופש הצבעה. זה ממש ציטוט מישיבת הסיעה. אמרו: ‘אנחנו מתנחמים בזה שיש חופש הצבעה ונוכל להצביע נגד’. וואו. יפה מאוד”.

“זה מה שניסיתי להסביר כל הזמן לניצן (הורוביץ), תמר (זנדברג) ומיכל (רוזין)”, הדגישה “אתם הולכים כל שישי בבוקר לקפה דובנוב ושותים את הקפה בכיף שלכם. אנשים שפוגשים אתכם שם מחזקים אתכם, מבקשים מכם לשמור על הקואליציה. כשאני הולכת לבית קפה בנצרת אומרים לי ‘איכס, איזו משת”פית נהיתה ממך’. זה כל ההבדל”.

“ככל שהקואליציה נעשתה יותר ימנית, כך גם המנהיגים של מרצ שברו ימינה”, אמרה והוסיפה “עיסאווי פריג’, פוליטיקאי שאני מאוד מכבדת, יצא באמירה שהדהימה אותי על כך שהוא לא פוסל גיוס של הצעירים הערבים לצה”ל. ואני אומרת: אוי ואבוי אם לכאן הגענו”.

לריאיון המלא שפורסם במוסף “הארץ”