restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן בדיון בכנסת: אין כל דבר חברתי בתקציב המדינה – הוא משרת את הכיבוש

16 במרץ 2018

 

“אין כל דבר חברתי בתקציב המדינה – כמו קודמיו הוא משרת היטב את המשך הכיבוש של השטחים הפלסטינים”. כך אמרה אמש (רביעי) ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) במסגרת הדיון המרתוני של 24 שעות על הצעת התקציב של ממשלת הימין. התקציב אושר רק אחר חצות ולאחר שנדחו כל הסתייגויות האופוזיציה. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנת 2019 יחד עם החוק ההסדרים האנטי-דמוקרטי הנלווה לו בתמיכת 62 חברי כנסת לעומת 54 שהתנגדו.

שר האוצר, משה כחלון, אמר לפני ההצבעות: “זהו התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל, המשקף את הערכים החברתיים שלנו ואת סדרי העדיפויות הלאומיים, זוהי שנת תקציב חמישית שמשדרת לכל העולם שהכלכלה הישראלית היא מהיציבות והחזקות בעולם. תקציב המדינה הוא סדרי העדיפויות שלנו”.
ח”כ תומא-סלימאן, אמש, בעת הדיון על תקציב המדינה לשנת 2019 במליאת הכנסת (צילום: אל אתיחאד)

 

ח”כ תומא-סלימאן אמרה בנאומה שאין בתקציב כל בשורה לשכבות המוחלשות בחברה הישראלית. “יחד עם זאת, כשליש מהתקציב יוקדש לסעיפי הביטחון השונים – הכוללים חיזוק כוחות הצבא בשטחים הכבושים, הרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש והדיכוי של העם הפלסטיני”, הדגישה. ח”כ תומא-סלימאן אף הוסיפה: “שאין כל אמת בדבריו של השר כחלון בדבר ‘תקציב חברתי’. היקף ההשקעות למאבק באבטלה, להסבה מקצועית של מובטלים או להכשרה מקצועית הם אפסיים”. היא אף האשימה ש”תקציבים המיועדים לסיוע לנשים ערביות עובדות, שהיו קיימים בשנים הקודמות, נמחקו לחלוטין”.

בתום הישיבה ופתיחת הפגרה בעבודת הכנסת, כתב יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש – הרשימה המשותפת): “השעה עכשיו 1:30 לפנות בוקר. יש לי הרגשה טובה שהיא בגדר ‘שמחת עניים’! המושב הזה מסתיים והרשימה המשותפת הצליחה למנוע את העברת חוק הלאום וחוק המואזין, לצד הצלחה בהעברת מספר חוקים. אין ספק שאנחנו מתמודדים מול הממשלה הימנית והגזענית ביותר, אך אנחנו עושים כל מאמץ כן בשביל להדוף אותה, ולבטא את עמדות הציבור שלנו בכבוד”. לדברי חברו לסיעה, ח”כ דב חנין “בחירות או לא בחירות, כך או כך אנחנו בעיצומה של מערכה גורלית במאבק על דמות החברה שלנו. אמנם נתניהו התקפל כי הבין שלא יכול לשקר ולדרוס את כולם בכנסת כל הזמן. אבל עכשיו גם הציבור צריך להבהיר לו שזמנו עבר”.