restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ תומא-סלימאן דורשת לאפשר לפעיל שלום לבקר את אמו החולה בישראל

1 באוקטובר 2020

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) פנתה אתמול (רביעי) במכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לבטל את הערבות שנדרש לשלם המוסיקאי דרור פיילר, פעיל נגד הכיבוש יליד קיבוץ יד חנה החי בשבדיה, המבקש לבקר את אמו החולה בת ה-97. פיילר, בעל אזרחות שבדית שביקר בעבר אין ספור פעמים בישראל ואף ניגן במועדון “הגדה השמאלית” בהרכב ג’ז, השתתף במשטים שניסו לשבור את המצור על עזה. לאחר השתתפותו ב”משט החירות” ב-2010, הוצא נגדו איסור כניסה לישראל למשך עשר שנים. הצו הוארך מאוחר יותר עד לשנת 2025.

במשך השנים ביקש פיילר שיתאפשר לו להגיע לישראל כדי לבקר את אמו, האחות פנינה פיילר תושבת קיבוץ יד חנה, שהיא היום בת 97. השניים נפגשו לאחרונה ב-2013 מחוץ לתחומי ישראל, אבל בשנים האחרונות מצבה הבריאותי הורע. עם ההידרדרות הנוספת במצבה הבריאותי, פיילר ואמו חידשו את הבקשה לאפשר לו לבקר בישראל. שר הפנים אישר את הבקשה, אבל דרש מפיילר להפקיד ערבות בסכום 100 אלף שקל. פיילר מתקשה להשיג את הסכום ואף פתח במבצע לגיוס משאבים מקוון.

ח”כ תומא-סלימאן ביקשה מדרעי להפחית בצורה משמעותית את סכום הערבות או לבלטה כליל. “דרור ואמו פנינה לא נפגשו מאז שנת 2013”, נאמר במכתב. “מצד אחד דרור לא מצליח להיכנס לישראל ומצד שני מצבה הבריאותי של פנינה מונע ממנה לצאת אפילו מביתה”. לדברי תומא-סלימאן, “כולי תקווה כי המצב ההומניטארי החריג יוביל לכך שתאשר את כניסתו של דרור לפגוש את אמו בערוב ימיה, בתנאים פחות קשוחים – סכום ערבות סמלי והארכה של משך הביקור”. “אם לא יפגוש אותה בקרוב, עם כל הצער, ייתכן והם לא יזכו להיפגש שוב בכלל”, הדגישה.