restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חרף הלחצים והאיומים: מאות השתתפו בכנס ‘צאו מעזה’ שנערך בתיאטרון תמונע בתל-אביב

9 ביולי 2018

 

“יותר ממחצית ילדי עזה אבדו כל תקווה לחיות. רק נתון מזעזע זה יכול לתאר את מצבה של רצועת עזה תחת מצור ישראלי”, כך פתחה אמש (ראשון) את הערב “צאו מעזה”, המנחה רים חזאן. הערב נערך בתיאטרון תמנוע בתל-אביב, שהיה מלא מפה לפה, לציון ארבע שנים למבצע צוק איתן הרצחני, ביוזמת חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) ומוסי רז (מרצ).

מלבד רז ותומא-סולימאן, השתתפו בערב יו”ר מרצ לשעבר זהבה גלאון, נעמיקה ציון קול אחר; אבנר גבריהו, מנכ”ל שוברים שתיקה; תניה הרי, מנכ”לית גישה; סלאח חאג’ יחיא, רופאים לזכויות אדם ועמית גילוץ, בצלם. בין הבאים לכנס ח”כ מיכל רוזין (מרצ), ח”כ עיסאווי פריג’ (מרצ), יו”ר מכון אמיל תומא וח”כ לשעבר (חד”ש) עיסאם מח’ול, מזכ”ל מק”י עאדל עאמר וכן רבים מחברי הלשכה הפוליטית של מק”י.

בהזמנה לאירוע נכתב: “בשנת 2005 בוצעה תוכנית ההתנתקות וכבר 13 שנה שהימין חוזר על אותה המנטרה, ‘יצאנו מעזה, יצאנו מעזה’ — אבל האם באמת התנתקה ישראל מעזה? 13 שנה אחרי ההתנתקות, מהן השלכותיה על עזה ועל העוטף? איזה פתרונות קיימים ואיך מפסיקים את מעגל האימה? עד מתי יימשך המצור על עזה? ולמה ישראל עדיין אחראית על עזה”.

מעל הבמה האשימה גלאון את ממשלת הימין בחוסר יכולת להתמודד עם ההגנה על יישובי הדרום. “אותה חבורת אפסים שכפתה עלינו היום לפני 4 שנים את צוק איתן, אותה חבורה של חדלי אישים עומדת חסרת אונים מול הטכנולוגיה המתקדמת של העפיפון”, אמרה חברת הכנסת לשעבר.

 

“אף מדינה חפצת חיים לא יכולה להרשות לתושבים שלה לחטוף אש תחת הטענה המופרכת שאין מה לעשות”, אמרה גלאון והוסיפה, “אנחנו צריכים להפסיק לעשות את מה שעשינו עד עכשיו ונכשל, יש לנו עוד כלים בארגז חוץ מחנק כלכלי של הרצועה”.

מזכ”ל שוברים שתיקה, אבנר גבריהו, הדגיש “לא סיימנו את השליטה הצבאית בעזה, פשוט שינינו אותה: מבצעים צבאיים כל מספר שנים ובניהן מצור, שליטה במרחב הימי והאווירי, במרשם האוכלוסין ועוד. עלינו לחתור לסיום הכיבוש ולא לעיצוב מחדש שלו.”

יצוין ששרת התרבות מירי רגב ניסתה במהלך סוף השבוע למנוע את הכנס בתל-אביב. רגב פנתה לשר האוצר משה כחלון: “האם ראוי בעיניך שמוסדות תרבות יהפכו לזירה פוליטית?”. עוד כתבה רגב: “עד מתי תעצום עיניך ותיתן ‘הכשר’ למי שעושה הכל כדי לקעקע את תדמית מדינת ישראל כמדינת כיבוש אכזרית וגזענית?”. על כך אמר ח”כ רז בפתח הכנס “אנו רוצים להודות לשרה רגב על הפרסום הרב שהעניק לכנס. לא היו לנו האמצעיים להזמין את כל מי שרצינו – אבל רגב עשתה את העבודה”.

גם ח”כ תומא-סלימאן, ראשונת הדוברים בכנס, תקפה את “ניסיון להשתיק את קולנו. אבל עובדה: הכנס מתקיים והקהל הוא רב”. לדבריה “לא רק העם הפלסטיני בעזה הוא בן ערובה של המצור. גם בצד השני, בישראל, אזרחיה הפכו לבני ערובה של מדיניות ממשלת נתניהו”.

רז פנה אל קהל, ובו פעילי שלום רבים, ואמר “ישראל לא שווה כלום בלעדיכם”. הוא סקר את המצב ברצועה מאז הנסיגה החד-צדדית ב-2005 והדגיש “לא יצאנו מעזה. הכותרת של הערב ‘צאו מעזה’ הרגיזה רבים בימין – כי הם יודעים שלא יצאנו מעזה”.