restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חרף פיזור הכנסת: ביום ב’ יאושר החוק לפיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא נגדו צו הגנה

1 ביולי 2022

מליאת הכנסת אישרה אתמול (חמישי) שורת הצעות חוק עליהן הושגה הסכמה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה במסגרת מרתון חקיקה שכונה “מבצע ניקוי שולחן”. למרות לחצים שהפעילו אישים בקואליציה לא קודמו חוק המטרו להקמת רכבת תחתית בגוש דן והחוקים שנועדו לאפשר את הצטרפותה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארה”ב.

אך ביום שני הקרוב צפויה לעלות להצבעה הצעת חוק של יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) לפיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא נגדו צו הגנה, שתחילה לא הוכנסה להסכמות. הצעת החוק צפויה לעבור בקריאה ראשונה בלבד, אך הדבר יאפשר להחיל עליה דין רציפות לכנסת הבאה.

לדבריה “הכוונה בהצעה הזו היא להחזיר לידי הנשים, במיוחד אלה הנמצאות בסכנת חיים ומרגישות שאיבדו את השליטה על ביטחונן, וסדר יומן, כדי שיוכלו להמשיך בחיים התקינים שלהן ובכל זאת להגן על עצמן”. היא הוסיפה “חלק מהנשים שנרצחו בשנים האחרונות ידעו שהן עלולות להירצח בכל רגע, אנחנו רוצים לתת לאישה את האפשרות לחזור לשלוט בחיים שלה. החוק הזה הוא צעד אחד קדימה בקידום ההגנה על נשים נפגעות. אך הוא מוכרח להיות מלווה בקידום התוכנית הממשלתית הרחבה ומערך שלם של טיפול רב משרדי ורב מערכתי. נמשיך להיאבק למען ביטחון ורווחת כלל הנשים”.

כמו כן, אתמול אושר החוק שמאריך את תקופת ההתיישנות בעבירות מין נגד קטינים שבין יוזמיו ח”כ תומא-סלימאן. לדבריה “אין לי מילים לתאר כמה אני מתרגשת שהצלחנו להעביר חוק שמאריך את תקופת ההתיישנות בעבירות מין נגד קטינים בהליכים אזרחיים. מעט פשעים מחרידים כמו התעללות מינית בילדים. המינימום שאנחנו חייבים להם זו האפשרות לתבוע אזרחית את מי שפגעו בהם או לא הגנו עליהם- ולא רק עד תום תקופת התיישנות קצרה”. כמו כן, אתמול אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק נוספת של יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה לפיה לאדם שהועמד לדין על רצח בת זוגו לא תהיה זכות לשלוט בניהול, השכרת או מכירת דירתם המשותפת. החוק ימנע רוצחי נשים להמשיך להטיל טרור ואימה גם מאחורי סורג ובריח ולכפות על ילדיהם החלטות בנוגע לדירה שחלקו עם האישה שרצחו.

עוד בנושא: