restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

טראמפ, ביבי ובלוסונרו נגד קובה; 187 מדינות דורשות להסיר את החרם האמריקאי

8 בנובמבר 2019

ישראל וברזיל הצטרפו אתמול (חמישי) לארצות הברית, שנותרה כמעט לבדה בעצרת הכללית של האו”ם מול 187 מדינות שהצביעו בעד החלטה הקוראת לארה”ב להסיר את האמברגו שהטילה על קובה. האגודה לידידות ישראל-קובה פרסמה הבוקר הודעת גינוי לתמיכת המשלחת הישראלית באו”ם באמברגו הממושך. “זו בושה וחרפה לישראל ולממשלת הימין התמיכה הנמשכת זה עשרות שנים במדיניות החוץ הנפשעת של הממשלים האמריקאים כלפי קובה. תמיכת ישראל בחרם אינה משרתת את האינטרסים של העמים הישראלי והקובני”.

שאלת החרם של ארה”ב על קובה הסוציאליסטית – הנמשך כבר מאז ראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת – עמדה שוב במוקד הדיונים של העצרת הכללית של האומות המאוחדות. רק שתי מדינות תומכות בעקביות בהמשך המצור הממושך על קובה: ארה”ב וישראל. שתיהן הצביעו בעצרת הכללית של האו”ם מדי שנה מאז 1991 נגד החלטה התובעת את ביטול החרם. החידוש שנרשם השבוע הוא הצטרפותה של ברזיל בהנהגת איש הימין הקיצוני למבקשים להמשיך באמברגו. זאת, כאשר כל המדינות בארגון הבינלאומי תמכו בהסרת החרם ונרשמו רק שני נמנעים – מדינות בהן שולטות ממשלות פרו-אמריקאיות: קולומביה ואוקראינה. יצוין שרק ארה”ב וישראל נותרו איתנות בתמיכה בחרם הנפשע, חרף העבודה שממשל אובמה הודיע שיפעל להסרתו. זאת, לאחר חידוש הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות לפני שלוש שנים.

קובה היא שהציגה לעצרת הכללית את הצעת ההחלטה, הקוראת לארה”ב לשים קץ לאמברגו הכלכלי עליה, שהחל בפברואר 1962, תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ג’ון קנדי, בעקבות החלטה של מנהיג המהפכה הקובנית פידל קסטרו להלאים רכוש של אזרחים וחברות אמריקניות. שר החוץ הקובני, ברונו רודריגז פארילה, ציין על פי דיווח בסוכנות הידיעות “פרנסה לטינה”, כי האמברגו התחיל עוד לפני הולדתו של ברק אובאמה והוא ביטוי “לריקבון המוסרי של הממשל האמריקאי. אתמול נרשם ניצחון אדיר לקובה. זהו ניצחונם של הצדק והאמת”.