restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יו”ר הוועדה העממית של בלעין הורשע בגלל המחאה נגד הגדר

26 באוגוסט 2010

יושב ראש הוועדה העממית של הכפר בלעין, עבדאללה אבו רחמה, העצור זה חודשים רבים, הורשע השבוע “בהסתה ובארגון הפגנות בלתי חוקיות” נגד הקמת גדר ההפרדה בכפר – כך מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית “מעאן”. בית המשפט הצבאי צפוי לגזור את עונשו בחודש הבא.

אבו רחמה זוכה מאשמה בעבירות של יידוי אבנים ואחזקת אמצעי לחימה, ששימש לטענתו לתערוכה לצורך המחשת סוג האמצעים בהם משתמש צה”ל נגד המפגינים. בית המשפט קיבל את טענת ההגנה כי אישומים אלו אינם רלוונטיים וקבע כי המעשים אינם חשובים מספיק כדי להיחשב לעבירה.

פרקליטתו של אבו רחמה, עו”ד גבי לסקי, סיפרה כי מרשה נשפט באשמת עבירות דומות בעבר, אך לעולם לא הורשע בעבירת אלימות. “הבאנו עדים רבים לבית המשפט אשר העידו כי למעשה מדובר במורה שמחנך את תלמידיו לשלום ודוגל במאבק בלתי אלים כנגד הכיבוש”, סיפרה. יצוין שבין העדים היה גם חבר הכנסת דב חנין (חד”ש).

עו”ד לסקי טענה בבית המשפט כי יש אפליה בין יהודים לפלסטינים שביצעו אותו סוג של עבירות בשטחים, והתייחסה לחוק החנינה לעברייני ההתנתקות במסגרתו החליטה הכנסת להעניק חנינה לכל הנאשמים היהודים שביצעו עבירות דומות בתקופת ההתנתקות מרצועת עזה ומצפון השומרון. “העליתי טיעון זה בבית המשפט”, ציינה הסנגורית, “אולם אין שופט אמיץ שמוכן לקבלו”.

“בתי משפט בישראל לרוב מתירים לנאשמים שהורשעו בעבירות דומות לאלו שבגינן הורשע עבדאללה, לבצע את העונש כעבודות שירות ולא כמאסר”, הוסיפה עו”ד לסקי, “אולם במקרה זה מדובר בבית משפט צבאי ועל כן נדמה כי צפוי לו עונש חמור יותר”. היא הזכירה מקרה של מפגין אחר שהועמד לדין, אז ביקשה התביעה עונש מאסר של למעלה משנתיים. “סביר להניח שזו רמת הענישה אליה חותרת התביעה”.