restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יו”ר חד”ש יצטרף למשלחת הכנסת לביקור במחנה ההשמדה אושוויץ

1 בינואר 2010

יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, הודיע על כוונתו להצטרף למשלחת של הכנסת שתצא בעוד כשבועיים לפולין. המשלחת תשתתף בטקסים לציון יום השואה הבינלאומי שיערכו באתר מחנה ההשמדה אשוויץ. “דווקא אנחנו, הפלסטינים, יכולים וצריכים להתחבר עם הכאב היהודי ועם זיכרון השואה”, אמר ח”כ ברכה. לאירוע יגיעו משלחות מכל העולם ובכלל זה משלחת גדולה של הכנסת בראשה תעמוד סגנית היו”ר, ח”כ יולי תמיר (עבודה). יום השואה הבינלאומי הוכרז על ידי האו”ם והוא מצוין ב-27 בינואר, התאריך בו שוחרר מחנה אושוויץ על ידי חיילי הצבא האדום.

“המאבק בנאציזם הוא דבר מכונן בתודעה שלי”, הסביר ברכה את החלטתו. “אני שייך למפלגה הקומוניסטית שחגגה את יום הניצחון על הנאצים עוד לפני שנזכרו בכך בישראל. זה משתלב עם הגישה שלי שאי אפשר להלחם בדיכוי וגזענות באופן סלקטיבי. הדיכוי והגזענות והרצח שהיו באותה תקופה שחורה הם אירוע שחייב להיות צרוב בתודעה האנושית”, הוסיף.

ח”כ ברכה יצעד עם שאר חברי המשלחת במסלול המוביל ממחנה אושוויץ לאתר המשרפות בבירקנאו. בסיום הצעדה יתקיים טקס זיכרון בנוכחות משלחות מכל העולם, במהלכו יונחו זרים ויינשאו תפילות. עם זאת הדגיש ברכה כי לא ייקח חלק באירועים נלווים לטקס, כמו מפגש בין נציגי הכנסת לבין נציגים של האיחוד האירופאי שאמור להתקיים בקרקוב.

ברכה אמר כי הוא אינו חושש מביקורת על החלטתו ברחוב הערבי: “אני עושה את המעשה הנכון. יותר מ-50 מיליון בני אדם נרצחו על ידי הנאצים, מתוכם שישה מליון יהודים. רק שכל מעוות יכול להתייחס בשוויון נפש לאותו פשע ולאידיאולוגיה הרצחנית שרצתה להכחיד עם שלם או קבוצות שלמות של בני אדם כמו יהודים וצוענים”.

בהתייחסו להכחשת השואה של נשיא איראן מחמוד אחמדינג’אד הדגיש ח”כ ברכה: “הכחשת השואה היא דבר בזוי. אין משהו נמוך יותר מכך ואם מישהו עושה את זה כביכול בשם התמיכה בעם הפלסטיני הוא קודם כל פוגע בלב הפלסטיני”. לדבריו “ההתחברות עם הכאב היהודי ועם קורבנות השואה יכולה להוות תשתית מוסרית חזקה יותר לדרישה לחיסול עוולות אחרות”.

ברכה גם דוחה ניסיונות לאנלוגיות היסטוריות המשוות את פעולות צה”ל בשטחים וברצועת עזה למעשי הנאצים: “הדעה שלי על פשעי ישראל ידועה ומושמעת אך אין כל מקום לאנלוגיות היסטוריות כאלה. האידיאולוגיה הנאצית היא רצחנית ונפשעת ויש לעמוד באופן חד משמעי נגד הפשעים האלה”.

יצויין שאין זו הפעם הראשונה שאחד ראשי מק”י, יהודים וערבים, מבקרים במחנות ההשמדה. משלחות פקדו את המחנות המוות בסדירות – בייחוד בעידן ברית המועצות והמחנה הסוציאליסטי.