restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ישראבלוף: ההסכמים הקואליציוניים הנחשפים לא מותירים ספק שממשלת בנט-לפיד ימנית

9 ביוני 2021

יו”ר הכנסת, יריב לוין, הודיע השבוע בפתח ישיבת המליאה כי עלה בידו של יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, להרכיב ממשלה. לוין לא הודיע מתי תתקיים השבעת הממשלה, אך סוכם שהיא תתרחש ביום ראשון הקרוב.

אט-אט נחשפים סעיפים מתוך הסכמים הקואליציוניים של ממשלת הימין החדשה, המגדירה את עצמה “ממשלת שינוי”. מהסעיפים עולה כי ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט לא בהכרח יהיה מחויב להסכמים עליהם חתם לפיד עם שאר המפלגות. כך, למשל, ימינה אינה מחויבת לכבד את סעיף ההסכם של יש עתיד ומרצ בדבר קידום חקיקה לשוויון הלהט”ב, או בחינת שינוי חוק קמיניץ הגזעני שנחתמה מול רע”ם. לבנט וללפיד, שיוגדר ראש הממשלה החליפי (ע”ע הסכם נתניהו-גנץ), תהיה זכות וטו על כל החלטה בממשלה.

ההסכם הקואליציוני בין ימינה ליש עתיד ייחשב “הסכם גג” שיחייב את כל סיעות הקואליציה ויצורף כנספח לכל ההסכמים. צירוף סיעות נוספות לקואליציה ייעשה בהסכמת בנט ולפיד. ראשי כל המפלגות קראו ואישרו את כל ההסכמים, גם אם אינם חתומים עליהם. כך הפכו העבודה, מרצ ורע”מ שבויות בידי הרוב הימני של הממשלה המיועדת.

במילים אחרות: ההסכמים הקואליציוניים ייחתמו בין ימינה של ראש הממשלה המיועד בנט ליש עתיד של ראש הממשלה החליפי המיועד לפיד, ובמקביל – בין שש המפלגות האחרות בקואליציה עם מפלגת יש עתיד.

כלומר, ימינה חתומה על הסכם אחד בלבד – מול לפיד.  זאת, חרף העובדה שהקואליציה החדשה תהיה מורכבת מחברי הכנסת של יש עתיד, כחול לבן, ימינה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ, תקווה חדשה ורע”מ.

בקווי היסוד לממשלה, שכל מפלגות הקואליציה אמורות להיות שותפות להם, נאמר כי הממשלה תפעל “לביצור הביטחון הלאומי של ישראל ולשמירת ביטחונם של אזרחי המדינה, זאת לצד חתירה מתמדת לשלום”. בנוסח הסופי של ההסכם לא ניתן למצוא את ההסכמה “להימנע ממהלכים חד-צדדיים” – סעיף שהיה כתוב במפורש בטיוטות המוקדמות של קווי היסוד. עוד מופיע בקווי היסוד: “בנייה בהיקפים משמעותיים בירושלים בירת ישראל”.

לתשומת לבם של ראשי העבודה, מרצ ורע”מ: מה אין בקווי היסוד ובהסכמים (רשימה חלקית)? ביטול חוקי הלאום, המואזין, קמיניץ, ועדות הקבלה, נכסי נפקדים, החמץ, הרבנות הראשית, נישואים וגירושים, ההסדרים, יסודות התקציב.

במה אמורה לעסוק ממשלת שינוי אמיתית? נסיגת ישראל מכל השטחים הכבושים, פירוק ההתנחלויות, הפרדת הדת מהמדינה ומהפוליטיקה, חקיקת חוק יסוד “שוויון מלא לכלל אזרחי ישראל”, הכרה בזכויות הפליטים הפלסטינים, “חוק יסוד צדק חברתי לכל” – גם זו רשימה חלקית. ממשלת בנט-לפיד, אם כן, איננה ממשלת שינוי. זו בסך הכל ממשלת המשך, שרוחו הרעה של נתניהו מרחפת עליה.