restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

יש קורונה? המשטרה ממשיכה במבצע ההתעמרות בתושבי עיסאוויה

20 במרץ 2020

על אף המשבר הבריאותי חסר התקדים של נגיף הקורונה, המחייב את תושבי ישראל והשטחים הכבושים לנקוט צעדים קיצוניים של בידוד חברתי, המשטרה בוחרת דווקא כעת להסלים את מבצע ההתעמרות והענישה הקולקטיבית המתמשך שהיא מנהלת נגד תושבי עיסאוויה שבמזרח ירושלים, ללא הפסקה מאז אפריל 2019. על כך מסר אמש (חמישי) בצלם.

כוחות של מג”ב ויס”ם פולשים מדי יום, וביתר שאת במהלך סופי השבוע, ללב השכונה הצפופה ללא כל סיבה, גם בשעות הלילה המאוחרות, ויוצרים – מיוזמתם הם – פעולות חיכוך עם התושבים. בעימותים שמתפתחים נוהגים השוטרים באלימות, יורים כדורי “ספוג” ומשליכים רימוני גז והלם. בנוסף, הם חוסמים את הכניסות אל השכונה. במהלך פלישות אלה, השוטרים מבצעים מעצרים, בעיקר של קטינים, שנלקחים לתחנת המשטרה כשהם לבדם ונחקרים כך. רובם המכריע משוחרר בתוך פרק זמן קצר, לפעמים לאחר שהוחזקו במעצר כל הלילה.

לדברי בצלם “התעמרות המשטרה בתושבי עיסאוויה, שהפכה כבר למצב של קבע, היא בלתי חוקית וחסרת כל הצדקה גם בימים כתיקונם. אך בימים אלה, התנהלות זו חושפת את התושבים לסיכונים בריאותיים משמעותיים ומיותרים לחלוטין: היא מעודדת התקהלויות וכופה על התושבים שנעצרו, בהם קטינים רבים, לצאת מבתיהם ולשהות בקרבת אנשים זרים”.
התנהלות זו מהווה סכנה ממשית לבריאותו של כלל הציבור (כולל השוטרים עצמם) ומפרה את ההנחיות הרפואיות בנוגע לצעדים הנדרשים מהציבור. “זילות הרשויות הישראליות בחייהם של תושבי עיסאוויה, כולל נערים וילדים, איננה חדשה. ועם זאת המשכה – והסלמתה – גם בימי מגפה נגיפית מסוכנת היא ביטוי מעורר חלחלה במיוחד של מדיניות זו”. לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) “בעיסאוויה ממשיך השר לביטחון פנים גלעד ארדן לשלוח כוחות משטרה גדולים ליצור פרובוקציות. דווקא בעת בה יש לצמצם התקהלויות, ההתגרות והאלימות המשטרתית גוררות עשרות שוטרים ואזרחים לרחוב ומסכנות את כולם. יצויין כי תושבי השכונה פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובשיתוף פעולה עמו ועם המשטרה בכל הנוגע לטיפול בקורונה”.