restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

כוח לעובדים דורש תשלום 100% שכר עבור מאות אלפי המפוטרים והעובדים בחל”ת

28 במרץ 2020

ארגון כוח לעובדים דורש תשלום 100% שכר עבור מאות אלפי המפוטרים העובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום (חל”ת) בניגוד לרצונם.  מכוח לעובדים נמסר ש”בכל מדינות אירופה מתגייסות ממשלות לסיוע למעסיקים במימון משכורות העובדים בכדי למנוע קריסה של מיליוני משקי בית. ואצלנו? התקנות לשעת חירום מחריפות, מאות אלפים יוצאים לחל”ת שמשמעו- קבלת שכר עד 65% מהמשכורת הרגילה. אבל החשבונות, ההלוואות, תשלומי שכ”ד או המשכנתא לא משתנים.

ועוד נמסר “נגיף הקורונה הוא אולי גזירת גורל- הפקרת האזרחים? ממש לא!
הצטרפו לקריאה שלנו לממשלה – 100% אחריות 100% שכר”. יצוין שעל פי סקירה שערך המוסד לביטוח הלאומי ושעיקריה פורסמו אתמול (שישי) ב”הארץ”, הסיוע שמעניקה ישראל לעומת הסיוע שמעניקות המדינות הקפיטליסטיות המפותחות לאזרחים שעסקיהם ועבודתם נפגעו בשל התפשטות נגיף הקורונה – מועטה בלבד. לפי הסקירה, צרפת נותנת לאזרחים שנאלצו לצמצם את שעות עבודתם פיצוי של 100% מאובדן הכנסתם, בבלגיה עובדים שפוטרו יקבלו דמי אבטלה מבלי שיידרשו להוכיח תקופת עבודה קודמת, ותושבי האזורים הנגועים בנגיף באיטליה — שנמנע מהם לעבוד — יקבלו קצבה חודשית של 500 יורו.

במסמך שכתבו בביטוח לאומי מציינים כי הוצאת ישראל על רווחה בשגרה “נמוכה מהממוצע”. עוד נכתב כי “ברוב מדינות אירופה, נדיבותן של מערכות הביטחון הסוציאלי תסייע בהתמודדות עם המגפה. למדינות בעלות מערכת סוציאלית נדיבה יהיה קל יותר לתמוך בקורבנות הנגיף לעומת מדינות פחות נדיבות”.

בישראל, האמצעי העיקרי שבו מסייעת המדינה למי שפוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום (חל”ת) הוא קבלת דמי אבטלה. כיום, דמי האבטלה הניתנים בישראל לצעירים מתחת לגיל 28 נעים בין 60%-31% מהשכר הממוצע בשנה וחצי שקדמה לפיטורים. זאת, בהשוואה לדמי אבטלה בגובה 80%-42% מהשכר הממוצע לאנשים מעל גיל 28. שיעור האבטלה בארץ עלה אתמול ל-21.2%, כאשר מתחילת מארס נרשמו 723 אלף דורשי דמי אבטלה חדשים — 90% מהם הוצאו לחל”ת. בצירוף המובטלים מהתקופה שקדמה להנחיות משרד הבריאות, מספר המובטלים בישראל עומד על 880,879 בני אדם.

בבלגיה הוחלט להכיר בהתפרצות הקורונה כגורם ל”אבטלה זמנית עקב כוח עליון”, וכך לאפשר תשלום דמי אבטלה ללא תקופת עבודה קודמת. באיטליה הוחלט לשלם קצבה חודשית של 500 יורו לתקופה של עד שלושה חודשים לכל עובד, שכיר או עצמאי, שנמצא באחד האזורים הנגועים בנגיף ושמסיבה זו נבצר ממנו לעבוד. בארה”ב ישולמו 1,200 דולר לכלל העובדים שמשתכרים עד 75 אלף דולר בשנה ותוספת של 500 דולר לכל ילד. חבילת התמריצים שאושרה בארה”ב היא הגדולה בתולדותיה והיקפה שני טריליון דולר. עוד הוחלט במסגרתה כי ביטוח אבטלה יוארך לארבעה חודשים, יוגדל ב-600 דולר לשבוע ויכסה יותר עובדים.

בביטוח הלאומי בחנו גם את האופן שבו מדינות אחרות נהגו בכל הנוגע לתשלום מסים, וכתבו כי “דחיית המועדים לתשלום מסים עשויה להקל על האוכלוסיות אך גם להכביד על תקציב המדינה והמערכות הסוציאליות”. באיטליה אושרה דחייה של כל תשלומי החובה בחודשים מארס עד סוף מאי. גם בצרפת יוכלו כל המעסיקים שנפגעו מהמשבר לדחות את תשלומי המסים ודמי הביטוח, וכך גם ביפן ושבדיה.