restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

כנס חירום: העיתונאים ועובדי התקשורת מתייצבים למאבק נגד סגירת התאגיד הציבורי

30 בינואר 2023

מאות עיתונאים ועובדי הענף מכל כלי התקשורת קיימו אתמול (ראשון) בצהריים כנס חירום בתל אביב בסולידריות עם תאגיד השידור הציבורי “כאן” ועובדיו, במחאה על תוכניתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, לסגור את התאגיד ולהעביר את תקציבו לערוצים מסחריים בבעלות פרטית. “להרוג את השידור ציבורי זה לחסל את אחד המנועים החשובים של השיח הציבורי שלנו”, הזהירה אילנה דיין, מוותיקי העיתונאים בישראל, בדברים שאמרה בכנס. “על פסגת ההתגברות אפשר להתווכח ואני אני. אבל על סגירת השידור הציבורי אין להתווכח, יש לפועל להמשך קיומו”, הדגישה.

דיין הוסיפה: “יש דברים שאין לי מושג איך מתחילים להתווכח עליהם. איך מתווכחים עם מישהו שחושב שאפשר לקחת תקציב של שידור ציבורי ולפזר אותו בין גופי שידור מסחריים כדי להוריד חסמים? לא מדובר במכונות פופקורן לפיזור ברחבי הארץ, אלא בתכנים שנבנו מאפס על ידי אנשים עם רוח, מחשבה ויצירה. אנחנו יודעים שיש דברים שבשבילם קיים השידור הציבורי, והנס ששמו התאגיד מגשים את הייעוד הזה”. בהתייחסה לאמירתו של קרעי אמרה דיין “אפשר להפיק את ‘קופה ראשית’ במימון של יצרניות אבקת כביסה וקפה נמס, אבל אז זו לא תהיה ‘קופה ראשית’. מי שרוצה להשמיד את כאן, אולי לא רוצה להכיר את המציאות. מאוד קשה להתווכח עם מישהו כזה, אבל אפשר לומר לו שכולנו ‘כאן'”.

כל הדוברים בכנס הביעו זעם בעקבות התוכנית של ממשלת הימין הקיצוני לסגירת התאגיד, לצמצם את פעילותו באופן שיביא לסגירתו בפועל או להפרטתו. מלבד דיין, בכנס נשאו דברים בין השאר יו”ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי, מנכ”ל חדשות 12 אבי וייס, עיתונאית חדשות 13 איילה חסון, עיתונאי כאן 11 ורשת ב’ וחבר ועד עובדי התאגיד יואב קרקובסקי, יו”ר ארגון עובדי התקשורת אלירן גבאי, יו”ר פורום היוצרים הדוקומנטריים חגית בן יעקב, חברת הנהגת איגוד העיתונאים ענת סרגוסטי ועיתונאי רשת ב’ יגאל גואטה. את האירוע הנחתה עיתונאית ענת דוידוב שבעבר פוטרה מרשות השידור גם הסגירה בידי ממשלת נתניהו הקודמת. בנוסף, הוקרנו דברי תמיכה בתאגיד שצילמה סגנית נשיא וראש מחלקת חדשות באיגוד השידור האירופי, ליז קורבין.

גואטה, בעבר חבר כנסת מש”ס וכיום מגיש תוכנית בכאן ב’ אמר “הייתי חבר הכנסת היחיד בקואליציה שהתנגד לסגירת התאגיד בראשית דרכו”, אמר גואטה, “השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. השר קרעי – בכל הקשור לתקשורת, ‘לא ינום ולא יישן שומר ישראל’ זה תאגיד השידור הציבורי. אם אתם תפגעו באלפי משפחות בשביל להשתיק את יגאל גואטה זה לא יעזור לכם. לא תוכלו לומר אחרי זה ידינו לא שפכו את הדם הזה”.

עיתונאי כאן 11 יואב קרקובסקי, חבר ועד עובדי התאגיד, הזכיר כי “בתאגיד השידור עובדים יהודים וערבים, נשים, חרדים, להט”בים, כל פניה של החברה הישראלית. התפקיד שלנו הוא להשקיע בעוד התפקיד של הערוצים המסחריים הוא להרוויח. דמוקרטיה זקוקה לשידור ציבורי חזק עצמאי ואיכותי”. לדבריו, “בתאגיד מועסקים כ-400 עובדים שבעבר הועסקו ברשות השידור ובטלוויזיה החינוכית שנסגרו בהינף יד. עבורם זהו טראומה שחוזרת”.

גבאי מוועד עובדי התאגיד, מייסד ארגון עובדי התקשורת, הדגיש “אנחנו חזית אחת איתנה שלא ניתן לשבור אותה. לא קיצוץ ולא הפרטה. אנחנו גוף מצוין, שרוצים לסגור אותו על אף הישגיו. כי לא על מקצועיות מבקשים למדוד אותנו. התאגיד הוא הפתרון ולא הבעיה”. בסופו של הכנס, יצאו עשרות עיתונאים ועיתונאיות לצעדת מחאה על כוונת השר קרעי לסגור את התאגיד, וחסמו את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין. בארגון העיתונאים והעיתונאיות, שיזם את כנס החירום, הבטיחו שמדובר רק בשלב הראשון של מחאה נרחבת שתתנהל עד שתיסוג הממשלה מתוכניותיה לפגוע בפעילות התאגיד.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118470