restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

כנס נגד חוק קמיניץ הגזעני נערך בכנסת; ח”כ עודה: יש רוב לביטולו

10 בדצמבר 2019

כנס נגד התיקון לחוק התכנון והבנייה (תיקון מס׳ 116) (״חוק קמינץ״), אשר מחמיר ומרחיב את הענישה הדרקונית על הבנייה הלא מוסדרת, נערך אתמול (שני) בכנסת. החוק הביא לאכיפה דורסנית ופוגענית, לצמצום שיקול הדעת של בתי המשפט, לפגיעה בסמכויות גופי התכנון המקומיים, והוא מתעלם מאחריות מוסדות התכנון. הכנס נערך ביוזמת חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ג’אבר עסאקלה ואוסאמה סעדי, יחד עם חברי כנסת מסיעות נוספות, בהשתתפות ראשי רשויות מקומיות ערבים ויהודים, נציגי ועדות עממיות, וארגוני זכויות אדם. לדברי יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) “שיש רוב בכנסת לביטול החוק. לאחר הכנס נפגשנו עם עו”ד ארז קמיניץ במסגרת המסע הארוך לביטול החוק הקרוי של שמו. בישיבה התמקדנו בחיבור הבתים לחשמל, וזה חלק מישיבות שבסופן נגיע להסכם לחיבור מרבית הבתים לחשמל”.

הכנסת אישרה באפריל 2017 את החוק הגזעני המכונה “חוק קמיניץ”, הכולל בין היתר החמרה של עונש המאסר המרבי על עבירות בנייה משנתיים לשלוש שנים, וצמצום סמכויות בתי המשפט בנושא לטובה יחידת האכיפה של משרד האוצר. אחר שנדחו ההסתייגויות הרבות שהגישו סיעות האופוזיציה, 43 תמכו לעומת 33 שהתנגדו.

ח”כ עודה התייחס אז לחוק במליאת הכנסת ואמר: “אנחנו נגד בנייה של בניין אחד ללא היתר, הבעיה היא יותר עמוקה ומורכבת. מדינת ישראל הפקיעה 5 מיליון דונם אדמה מהאוכלוסייה הערבית, בנתה 700 ישובים חדשים כולם ליהודים ואפס לערבים, יש במדינה 934 יישובים שהאזרח הערבי לא יכול לגור בהם, יש 40 כפרים בלתי מוכרים שנמצאים שם לפני קום המדינה. מדינת ישראל כמעט ולא מאשררת תכניות מתאר בכפרים הערבים. אני קורא לממשלה ליישם את תכנית ה120 שהיא זנחה. הגשנו הצעה שאנחנו נקרא לציבור שלנו לא לבנות בצורה לא חוקית במשך שנתיים והממשלה לא תהרוס ובינתיים נקדם תכניות מתאר, אבל נתניהו לא הסכים. כמו שרוצים אכיפה שוויונית אני קורא לבנייה שיווניות. אנחנו לא נקיים את החוק הזה”.

לדברי ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) שלקח אתמול חלק בדיון “צריך לבטל את החוק הדרקוני הזה ולפתוח בהידברות עם נציגי הציבור הערבי כדי להביא לאישור תכניות מתאר ראויות והסדרת הבנייה הקיימת”. גם ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) השתתף בדיון והוסיף ש”חוק קמיניץ פוגע אמנם גם במושבים ובקיבוצים, ואנו מברכים שהצטרפו למאבק, אבל בראש וראשונה הוא פוגע בציבור הערבי, שכמעט כל בנייה ביישוביו מוגדרת בלתי חוקית כי המדינה לא אשרה תכניות מתאר. זו למעשה היתה גם המטרה מלכתחילה. כפי שאמרה איילת שקד לפני כשלושה חודשים: ‘רצינו לברך ויצאנו מקללים, המטרה של תקנה 116 היתה לאכוף בנייה בלתי חוקית במגזר הלא יהודי’. את החוק הגזעני וההרסני הזה צריך לבטל ולזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה”.