restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

לא נמסר מקום הימצאותו: תחקירן בצלם נעצר בדרום הר חברון ונלקח לחקירת השב”כ

7 באוגוסט 2022

כוחות הכיבוש עצרו הלילה (בין שבת לראשון) את תחקירן בצלם בדרום הר חברון נסר נוואג׳עה בביתו בסוסיא. לדברי החיילים, הוא נלקח לחקירת השב”כ. במהלך היממה האחרונה ניסו אנשי בצלם לאתר את מקום מעצרו, אך ללא תוצאות.

מנכ”ל בצלם, חגי אלעד, מסר: “יש חומרה מיוחדת במעצר של עובד בארגון זכויות אדם. בצלם עומד מאחורי נסר באופן מוחלט ודורש את שחרורו המיידי. המטרה מאחורי המעצר השערורייתי היא לפגוע בעבודת בצלם ולסייע לצבא ולמתנחלים להמשיך ולרמוס את זכויות הפלסטינים בדרום הר חברון.”

בשנה שעברה השב”כ זימן את תחקירן בצלם ל”שיחת אזהרה”, בטענה שהוא “עושה בעיות ומאיים על הצבא”, לדבריו. לפי התחקירן הופיע רכז שב”כ שהזדהה בשם “קפטן עיד” הקביל בין מעשיו של נוואג’עה לבין המקרה של הרון אבו עראם מהכפר חירבת א-רכיז, שנותר משותק לאחר שחייל ירה בצווארו כי התנגד להחרמת גנרטור של תושב אחר. יצוין שאין זו הפעם הראשונה שנאווג’עה נעצר בגלל עבודתו. בית המשפט הצבאי בעופר הורה בינואר 2016 על שחרורו של התחקירן  שנעצר מספר ימים לפני כן.

הייתי בן שלוש כאשר הצבא גירש בפעם הראשונה את משפחתי, ואז הרס את ביתנו. זה קרה לאחר שישראל הכריזה כי הכפר בו נולדתי, סוסיא, הוא “אתר ארכיאולוגי״. מיד לאחר מכן הגיע הצבא וגירש את כולנו. היום, 36 שנים לאחר מכן, אני אבא לארבעה ילדים שסכנת הגירוש מאיימת עליהם מיום היוולדם. 

נאווג’עה סיפר על קורותיו במכתב שפורסם בגיליון 28 של “זו הדרך” שפורסם ב-10 ביוני האחרון: “הייתי בן שלוש כאשר הצבא גירש בפעם הראשונה את משפחתי, ואז הרס את ביתנו. זה קרה לאחר שישראל הכריזה כי הכפר בו נולדתי, סוסיא, הוא ‘אתר ארכיאולוגי’. מיד לאחר מכן הגיע הצבא וגירש את כולנו. היום, 36 שנים לאחר מכן, אני אבא לארבעה ילדים שסכנת הגירוש מאיימת עליהם מיום היוולדם”. 

לדבריו “סוסיא היא כפר במסאפר יטא. ישראל זוממת לגזול את האדמה באזור, ופועלת בנחרצות לדחוק אותנו מביתנו. לכן היא קבעה כי חלקים ממסאפר ייחשבו ‘שטח אש’; לכן היא אוסרת עלינו להתחבר לרשתות החשמל והמים; לכן כל בנייה בכפר מוגדרת “בלתי חוקית”; לכן היא אינה מהססת להרוס את כל מה שאנחנו בונים – מבני מגורים, מסגדים, דרכי גישה, לוחות סולאריים ומצבות הנצחה. הצבא לא פסח אפילו על טאבון המשמש לאפייה. את מה שישראל לא יכולה לקחת בכוח שמפעיל הצבא, היא גוזלת באמצעות אלימות של מתנחלים: חווינו מצדם תקיפות חוזרות ונשנות שנועדו להפחיד את הרועים, להרחיק את החקלאים מהשדות, ולחסל את סיכויינו להתפרנס מהאדמה. כך גוזלת מאיתנו ישראל את כל מה שבני אדם זקוקים לו כדי לחיות בכבוד: קורת גג, תשתיות, פרנסה ובעיקר – ביטחון”.  

סרטון – מעצרו של נסר נוואג׳עה, הלילה, בדרום הר חברון