restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

לראשונה: בג”ץ קיבל עתירה המתירה לאזרח ערבי לנסוע ל”מדינת אויב”

15 באפריל 2010

בג”ץ הוציא השבוע צו על תנאי המורה לשר הפנים לקבוע קריטריונים ברורים ושוויוניים המאפשרים את נסיעתם של אזרחי מדינת ישראל למדינות המוגדרות כמדינות אויב לפי החוק הישראלי.

על אף התנגדות ראש הממשלה ושר הפנים הוציא בג”ץ ביום שלישי האחרון צו מוחלט בעתירה שהגיש ארגון עדאלה, המתיר את נסיעתו של הסופר עלא חליחל לביירות, לצורך קבלת פרס “ביירות 39”. כמו כן, הוציא בג”ץ צו על תנאי המחייב את שר הפנים וראש הממשלה להסביר מדוע לא לקבוע קריטריונים ברורים שוויוניים וכתובים המאפשרים את נסיעתם של אזרחי מדינת ישראל למדינות המוגדרות כמדינות אויב לפי החוק הישראלי.

פרקליטות המדינה טענה אתמול בפני בג”ץ כי מדיניות שר הפנים קובעת שנסיעה ללבנון הינה אסורה אלא במקרים הומניטאריים קיצוניים ביותר, וזאת מטעמים ביטחוניים.

ארגון עדאלה עתר לבג”ץ במרץ 2010 בשמו של חליחל, בדרישה להעניק לו היתר יציאה ללבנון בין 14 ל-18 באפריל 2010, כדי להשתתף בטקס שבו יקבל את הפרס הספרותי היוקרתי “ביירות 39”. העתירה, נגד שר הפנים וראש הממשלה, הוגשה על ידי עורכי הדין חנין נעאמנה וחסן ג’בארין מעדאלה .