restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות בהפגנת תמיכה באמנים בת”א; מרצים וסופרים נוספים נגד ההתנחלויות

31 באוגוסט 2010

מאות הפגינו ביום שני, ה-30 באוגוסט במרכז תל-אביב, מול התיאטרון הלאומי “הבימה”, בתמיכה עם השחקנים המסרבים להופיע בהתנחלויות. בין המפגינים בלטו פעילי חד”ש, מק”י, מרצ ושלום עכשיו. עוד הצטרפו למחאה: שחקנים, מחזאים וסופרים ידועים. פעילי חד”ש ומק”י הניפו כרזות ודגלים אדומים. עוד הופצו 150 גיליונות של השבועון “זו הדרך”.

ח”כ דב חנין (חד”ש) שהשתתף בהפגנה אמר כי “התיאטרון הישראלי איננו ולא יהיה תיאטרון בובות. הוא תיאטרון של אנשים בעלי היגיון, מחשבה עצמאית ומצפון. כך הוא היה וכך הוא צריך להיות”. ח”כ חנין הוסיף כי “באנו להביע את תמיכתנו בשחקנים, לתמוך בזכותם להיות עובדים ולא עבדים. באנו להשמיע את קולה של ישראל הדמוקרטית”.

יצוין שבין הנוכחים בהפגנה היו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), חיים אורון (מרצ) חברות הכנסת לשעבר תמר גוז’נסקי (חד”ש) וזהבה גלאון (מרצ), השחקנים חנה מרון, עודד קוטלר ואורלי זילברשץ, המחזאי יהושוע סובול, ועורך עיתון “מעריב” ותוכנית הטלוויזיה “עובדה” לשעבר, דורון גלעזר.

מזכ”ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר בעצרת: “אנחנו באים לכאן לא רק על מנת לחזק את אותם שחקנים, אלא לחזק את הזכות של אנשים לומר את דעתם, לא לקחת חלק בפסטיבל הכיבוש. אנחנו בחגיגה של אריאל לא רוצים להשתתף”. חבר הכנסת חיים אורון אמר “באנו לומר לשחקנים תודה. באנו לומר שכאשר הקימו את היכל התרבות באריאל, עשו מעשה פוליטי. זו זכות בסיסית לא להופיע באריאל”.

סובול, שהיה בין עשרות השחקנים ואנשי תיאטרון מובילים שחתמו על המכתב שנשלח להנהלת המוסדות לפיו לא יסכימו להופיע ביישוב, אמר לעיתונאים כי “מאשימים אותנו שאנחנו מטילים חרם על בני אדם. הם מוזמנים להגיע להיכל התרבות בישראל. ביקשנו לא להיכנס לשטח הכבוש, מכיוון שאריאל היא טורפדו בתהליך השלום. פרצה שנאה כלפי השחקנים בטוקבקים שמשקפים את החלק הבהמי של העם. זה סימפטום, שחברה שתוקפת את האמנים היא כזו שלא רוצה להסתכל בראי. אומרים שאנחנו מקבלים כסף מהממשלה. האמת היא שחלקה של הממשלה הוא זעום. אם מאיימים לקצץ בתקציבים שיסתכלו כמה נותנים. התיאטרון לא יתמוטט, אלא יבריא”.

במהלך הפגנת השמאל מול תיאטרון הבימה נמסר כי על העצומה חתמו גם יוצרים ישראליים מהשורה הראשונה, ביניהם הסופרים עמוס עוז, א”ב יהושע, סמי מיכאל ודויד גרוסמן. עוד חתמו הבמאים דורון צברי, חגי לוי ורני בלייר (המכהן גם כיו”ר איגוד הבימאים), השחקנים אבשלום פולק, אורלי זילברשץ בנאי וחלי גולדנברג, המשוררת יערה שחורי, הסופרות כליל זיסאפל ונילי לנדסמן, האמנית מעיין אמיר ואף חתן פרס ישראל, הפסל דני קרוון. רשימת היוצרים עדיין מתרחבת ובימים הקרובים תפורסם ככל הנראה מודעה שמביעה את התמיכה בשחקנים שסירבו להופיע בהתנחלויות מעבר לקו הירוק.

“ההצגה אינה חייבת להמשך” אומר נוסח המכתב, “אנו החתומים מטה, יוצרות ויוצרים, מביעים תמיכה והזדהות עם אנשי התיאטרון שמסרבים להופיע באריאל. חירות היצירה וחופש הדעה הם מאבני היסוד של חברה דמוקרטית, זה לא מכבר מלאו 43 שנים לכיבוש הישראלי, מתן לגיטימציה למפעל ההתנחלותי והשלמה עימו פוגעים אנושות בסיכוייה של ישראל להגיע להסכם שלום עם שכניה הפלסטינים”, לשון המכתב.

כמו כן, מרצים רבים נוספים הצטרפו לעצומה הקוראת שלא ללמד בהתנחלויות ולהביע תמיכה בשחקנים. בפחות מיממה, ועד לשעות הצהריים, חתמו על העצומה יותר מ-250 מרצים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה. אל הרשימה שפורסמה אתמול, נוספו היום בין היתר: פרופ’ אברהם עוז (אונ’ חיפה), הסופרת ליה נירגד, פרופ’ אווה אילוז (האונ’ העברית), פרופ’ עדית זרטל (המרכז הבינתחומי), ד”ר איריס אגמון (אונ’ בו-גוריון), פרופ’ נורית גרץ (אונ’ ת”א), פרופ’ קלמן אלטמן (הטכניון), ד”ר חיים דעואל לוסקי (אונ’ ת”א), פרופ’ ליאו קורי (אונ’ ת”א), פרופ’ ז’וזה ברונר (אונ’ ת”א), פרופ’ עודד גולדרייך (מכון וייצמן), ד”ר רוני קאופמן (אונ’ בן-גוריון), פרופ’ אורן יפתחאל (אונ’ בן-גוריון), ד”ר עופר כסיף (מכללת ספיר), ד”ר אורי בן אליעזר (אונ’ חיפה), פרופ’ חיים גנז (אונ’ ת”א), ד”ר אורלי לובין (אונ’ ת”א), פרופ’ נסים קלדרון (אונ’ בן-גוריון), פרופ’ יואב פלד (אונ’ ת”א) וד”ר עידו גייגר (אונ’ בן-גוריון).

למאמר שפרסם סובול בתמיכה עם השחקנים
לעצומת המרצים

עוד על מחאת השחקנים