restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות הפגינו נגד ההתנחלות בשייח’ ג’ארח

5 בפברואר 2010

מאות הפגינו בשישי (ה-5 בפברואר) בשעות הצהריים בשייח’ ג’ראח כדי למחות על הנמשך ההתנחלות בירושלים המזרחית. לא נרשמו מעצרים. המפגינים נאלצו להתמודד עם מזג אוויר קשה במיוחד: גשם בלתי פוסק וקור עז. למרות תנאי מזג האוויר הקשה הם נשוא כרזות, חלקן של חד”ש, הקוראות להפסיק את ההתנחלויות. עוד הונף דגל אדום.

בין הבאים: הסופר דוד גרוסמן. יצוין שבקרב משתתפי ההפגנה הופצו מאות גיליונות של השבועון “זו הדרך” וגילוי הדעת שפרסמה הלשכה הפוליטית של מק”י בעקבות ההתקפה על המרחב הדמוקרטי. מאוחר יותר בלילה, בבפאב הקצה, התקיימה מסיבה להתרמת כספים להמשך המאבק.

הפעילים בשכונה מסרו כי השבוע האלימות בשייח’ ג’ראח הגיעה לשיאים חדשים. אחד המתנחלים תקף ילד ממשפחת ג’אווי, אשר פונתה מביתה באוגוסט. מתנחל היכה תושב שניסה להגן על הילד וכיוון לעברו את רובה שהיה בידו. כוחות המשטרה שזומנו למקום לקחו מידיו את הנשק, אך גם הרחיקו את המותקף מהשכונה ל-15 יום. בעקבות זאת, ביום שלישי הרסו כוחות המשטרה פעם נוספת את אוהל המחאה בו גרה משפחת ג’אווי. לאחר שנבנה מחדש, ביום רביעי שוב הגיעו כוחות המשטרה והעירייה ואיימו בהריסה.

לפרטים נוספים על פעילות המחאה בבלוג המאבק בשייח’ ג’ראח ובדוא”ל: justjerusalem@gmail.comֿ

בשייח’ ג’ראח מפגינים מדי יום שישי תושבי המקום יחד עם פעילי שלום ישראלים. עשרות נעצרו במחאות אלה במהלך השבועות האחרונים. ההפגנות מתקיימות בעקבות פינויין של משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונה שבמזרח ירושלים. עמותת עיר-עמים מסרה כי מדובר במהלך שנועד לאפשר את הרחבתה של ההתנחלות הקיימת במקום. “הרחבת ההתנחלות הקיימת, הסמוכה למתחם מלון שפארד בשכונה, מהווה צעד נוסף בתוכנית ההשתלטות על האגן ההיסטורי של ירושלים על ידי רצף התנחלויות, דבר שעלול להיות בעל השלכות קשות על יציבותה של העיר ועל עתידה המדיני”, נמסר.

מומלץ לקרוא את הסקירה בבלוג של עידן לנדאו על אודות המאבק בשייח ג’ראח.