restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות הפגינו נגד הכיבוש, ההתנחלויות ואלימות הימין

13 בנובמבר 2011

שורה של מחאות והפגנות נגד הכיבוש וההתנחלויות התקיימו ביום שישי, ה-11 בנובמבר, ברחבי הגדה. מאות בני אדם הפגינו בכפר בית אומר, צפונית לחברון; מאות הפגינו סמוך לכפר קדום הסמוך להתנחלות קדומים (שניים מהם נעצרו: תושב פלסטיני ופעיל שלום אמריקאי שנלקחו לתחנת המשטרה בהתנחלות אריאל); ועשרות פלסטינים ופעילי שלום ישראלים וזרים מחו בכפר נבי סאלח, צפונית לרמאללה. במקום נרשמו 10 פצועים מירי כדורי גומי, ביניהם ילד בן 11. צלם מקומי, בילאל תממי, נעצר בעת שצילם את דיכוי המחאה על ידי חיילי צה”ל.

בנוסף, מאות פלסטינים ופעילי שלום מכל העולם הפגינו נגד הפקעת אדמות בכפרים נעלין ובלעין, הנמצאים מערבית לרמאללה. בנעלין, פעיל שלום ברזילאי נזקק לטיפול רפואי עקב שאיפת גז מדמיע. עשרות פלסטינים ופעילי שלום קיימו אתמול מחאה נוספת בכפר אל-מעסרה. אדם אחד נעצר והוא נחקר במקום.

אחת ההפגנות הגדולות נערכה אתמול מול ההתנחלות ענתות, ביוזמת תנועת סולידריות שייח’ ג’ראח, בעקבות התקיפות האלימות של המתנחלים כלפי פעילי השלום בחודש שעבר. מהתנועה נמסר: “בתקופה שעברה מאז האירועים, היינו נתונים תחת מסע הכפשה של אנשי התנחלות, שכלל הפצת שקרים מכוונים בתקשורת ובערוצים אחרים. לא השקרים ולא האגרופים של מתנחלי ענתות יועילו להם. אנו נחושים לחשוף את קלונם. ענתות אינה ‘התנחלות איכות חיים’ שלווה חמש דקות מירושלים. ענתות היא התנחלות שגוזלת באופן שיטתי אדמות פלסטיניות ומטילה טרור על סביבתה. כמו בקיצוני שבמאחזים, גם בענתות ישנו גרעין גדול של פורעים אלימים שסבורים שהם מעל לחוק”.

“הקריאה שלנו היא לא רק כנגד אלימות המתנחלים אלא גם כנגד המערכת שנותנת לה גיבוי מלא. מאז שהחלה התופעה הקרויה ‘תג מחיר’ ישנו כשל סידרתי של המשטרה בחקירת אותם אירועים וכמעט כל התיקים נסגרים בעילה של ‘חוסר ראיות’ או ‘עבריין לא נודע’. באירועים החמורים שהתרחשו בחודש האחרון נוכחנו על בשרנו שכוחות הביטחון בשטח, במקרה הטוב עומדים מנגד ובמקרה הרע מצטרפים בעצמם לפורעים. גם אחרי שמעשי האלימות של תושבי ענתות התפרסמו בכל כלי התקשורת, עמדה המשטרה בסירובה לאפשר לנו לחזור להפגין במקום. בלית ברירה פנינו לבג”צ. לאחר מאבק עיקש ניצחנו את המשטרה שנאלצה לאשר את ההפגנה ולאבטח אותה”.