restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות עובדי יונילוור בערד השתלטו על המפעל

14 בדצמבר 2010

מאות עובדים במפעל החברה הרב-לאומית יונילוור בערד החריפו ביום שני, ה-13 בדצמבר, את שביתתם והשתלטו על המפעל. בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הוציא בלילה צו זמני המורה לפנות את המפעל.

עובדי המפעל, המייצר את מוצרי דגני הבוקר של החברה תחת המותג תלמה, החלו יום קודם לכן בעיצומים, במסגרתם הופסקה כל פעילות הייצור והאספקה ולא התאפשרה גישה למחסנים לשם הוצאת תוצרת מוגמרת.

בעקבות צעדי העובדים פנתה יונליוור לביה”ד באמצעות עו”ד דפנה שמואלביץ כדי להוציא צו מניעה. עו”ד שמואלביץ אמרה במסגרת הדיון הדחוף שהתקיים אתמול כי “ההסתדרות הורתה לכ-700 עובדים שלא לעזוב את המפעל, והעובדים מתבצרים…אני מחפשת איך לאפשר גישה חופשית למפעל”. נציג ההסתדרות, עו”ד אלעד מורג, אמר כי “המפעל תחת שליטה. ננקטים צעדים מדודים ובפיקוח צמוד. לא נקטו באלימות”. מחר יתקיים בשעות הבוקר דיון נוסף בבית הדין.

יו”ר ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי, יוסי הובר, טען כי “הנהלת יונילוור מנסה להפחיד את העובדים באמצעות צעדיה. העובדים נלחמים על הזכות להתפרנס בכבוד והם ימשיכו בכך, בתמיכתנו”. לדבריו, ניסיון התיווך בין הצדדים מצד הממונה האזורית על יחסי עבודה במשרד התמ”ת עו”ד מירב הלוי, לא צלח.

ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי הכריזה על סכסוך עבודה ביוניליוור לפני שנה וחצי, ובנובמבר האחרון הוכרז הסכסוך מחדש. תקופת הצינון בת השבועיים במהלכה העובדים מחויבים לשמור על שקט תעשייתי על פי חוק, הסתיימה בסוף השבוע שעבר. עילת סכסוך העבודה היא דרישת הוועד בראשות נפתלי אטיאס, לחתום עמו על הסכם קיבוצי שיקבע תוספות שכר לעובדים. “למפעל רווחים גבוהים, ואנו רוצים להיות מתוגמלים על כך ולא להישאר ברמת השכר הנוכחית”, אמר אטיאס.

רכזת האיגוד המקצועי במרחב הנגב המרכזי, קלריס ויניג, הוסיפה כי הנהלת החברה קלטה עובדי חברות קבלניות על חשבון העסקת עובדים קבועים במפעל “והיא מנסה כעת לשבור את העבודה המאורגנת ואת כוחו של הוועד”. לדבריה, “העובדים נלחמים על זכויותיהם האלמנטריות אחרי שבמשך שנה וחצי ניסו להימנע מלהגיע לעימות עם ההנהלה. כעת העובדים החליטו לשים סוף למצב שבו הם חשים נפגעים”.