restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מאות תושבי חוף הכרמל חסמו את צומת פוריידיס

29 במאי 2010

מאות תושבי חוף הכרמל, חסמו ביום שישי (ה-29 במאי), את תנועת כלי הרכב בצומת פוריידיס שעל הכביש הישן ת”א-חיפה, במהלך הפגנה אשר התקיימה נגד הכוונה להקים את מפעלי הגז בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל.

ההפגנה, שגלשה לעימותים פיזיים עם המשטרה, באה לקראת קיומה של ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובניה, אשר תתכנס ביום שלישי הקרוב, כדי לדון במיקומם הסופי של מפעלי הגז. המפגינים מסרו כי ההפגנה מהווה המשך למחאה על הכוונה להקים את מפעלי הגז להולכת גז אל מפרץ חיפה של שותפות קידוח תמר, הכוללת את דלק קידוחים מקבוצת דלק בשליטת האוליגרך יצחק תשובה (28.75%), אבנר (15.6%) והחברה האמריקאית נובל אנרג’י, יוזמת מתקן קליטת הגז מן הים ליד מושב דור בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל.

המפגינים, דורשים, במקרה הגרוע ביותר מבחינתם, להקים את מתקן לקליטת גז על גבי מתקן בלב ים. בשל הסכנה החמורה הצפויה לאיכות חיי התושבים ולאיכות הסביבה. על פי תסקיר סביבתי, שיוצג בשבוע הבא למועצה הארצית לתכנון ובנייה, המיקום המומלץ להקמתו הוא על שטחי קיבוץ מעיין צבי, ליד זכרון יעקב, שבתחום שיפוטה של המועצה האזורית חוף הכרמל.

כזכור, לפני מספר חודשים, דיווחו החברות השותפות לקידוחי הגז, כי כמות הגז במצבור, אשר נמצא, עומד על 140 מיליארד מ”ק, לאחר מספר ימים, נודע, כי המספר הזה, גדל בעוד 29% ובמצבור, יש 207 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי.

מדובר בשטח של כ-250 דונם, הכולל: העברת הגז מהים בצינורות תת קרקעיים עד למבנה טיהור וניקוי הגז, ארובה בגובה 50 מ’, מבנים תעשייתיים, מיכלי דלק ומבני קירור. בנוסף, נודע, כי ’רשות הגז’ שריינה עוד כ- 100 דונמים נוספים העלולים לשמש לתחנת כוח עתידית או תעשייה עתירת אנרגיה אחרת. השטח המדובר הוא שטח חקלאי, הנמצא מול זכרון יעקב, קרוב למושב דור ולכפר פוריידיס, בפתחת נחל דליה.

רמי שדה, ממארגני המחאה, הדגיש כי; “אישור התוכנית, נעשה בהליך מזורז, ללא התנגדות ראויה של נציגי ציבור ואו נציגי ארגוני הסביבה או המשרד להגנת הסביבה, וגם ללא ביצוע סקר סביבתי שיבחן את השפעתו של מפעל הגז על תושבי הסביבה ואיכות הסביבה”.

עוד על מחאות נוספות שנערכו השבוע נגד המתקן