restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מהא אלנקיב תעמוד בראש רשימת חד”ש בלוד

29 בספטמבר 2013

בבחירות המוניציפאליות הקרובות בלוד, תעמוד לראשונה אישה ערביה בראש רשימה למועצת העיר. סניף חד”ש בעיר בחר במהא אל-נקיב לעמוד בראש רשימת חד”ש למועצה. אל-נקיב עבדה בעבר בהוראה, ולאחר מכן בפרויקט “ערים מעורבות” בשתי”ל, במסגרתו עסקה רבות בבעיות הדיור של האוכלוסייה הערבית בערים המשותפות. כן עבדה כעובדת קהילתית באחת משכונות העוני בעיר. על תקופה זו היא מספרת: “באותם ימים, המאבק הפך לעבודה, והעבודה הפכה למאבק. אלו שני דברים המתחברים יחד”. מזה כשלוש שנים היא עובדת כמזכירת סיעת חד”ש בכנסת.

מזה כשבע שנים, אין עירייה נבחרת בלוד, ובמקום זאת נוהלה העיר בידי ועדות קרואות של משרד הפנים. בתקופה שלפני כן, התמודדה חד”ש למועצת העיר במסגרת רשימה משותפת של הציבור הערבי בעיר, אשר זכתה בייצוג במועצה, אך מי שכיהן מטעמה לא היה איש חד”ש. לקראת הבחירות הקרובות, ניהלה חד”ש מגעים עם כוחות פוליטיים אחרים, דוגמת בל”ד ואפילו התנועה האיסלאמית, אולם אלה לא נשאו פרי.

“זכויותיהן ומעמדן של נשים הוא נושא שחשוב גם לנו כחד”ש, וגם לי כאישה פמיניסטית”, מספרת אל-נקיב. “בעיר לוד נרשם המספר הגדול ביותר של נשים שנרצחות מדי שנה. לכן, נושא זה הוא בנפשנו. כשראינו שהמפלגות האחרות לא מוכנות לקבל עקרונות שעבורנו נמצאים גבוה מאוד בסדר העדיפויות – החלטנו להתמודד לבד, בשם חד”ש”. מול חד”ש יתחרו שתי רשימות נפרדות של התנועה האיסלאמית ושל בל”ד, שאף לא אחת מהן כוללת נשים. “אחרי חודשים של משא-ומתן, שהסתיימו בלא כלום, התחלנו לעבוד רק לפני כמה ימים. סניף חד”ש בעיר נחוש להשמיע קול אחר, ולהציג רשימה המבטאת בהרכבה את הערכים שלנו. האתגר העומד בפנינו הוא לא פשוט, ואני לא מזלזלת בו. אבל יש בצעד הזה חשיבות, ואנחנו שואבים מכך הרבה כוח”.