restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מחאות בדרום סוריה בגלל החמרת המשבר הכלכלי: 88% מתקשים להשיג מוצרי יסוד

5 בדצמבר 2022

שני בני אדם נהרגו במחאות שפרצו אתמול (ראשון) בעיר א-סווידא שבדרום סוריה בעקבות המצוקה הגוברת ויוקר המחיה. על פי נתוני האו”ם יותר משני מיליון אזרחי סוריה זקוקים לסיוע דחוף במזון, גידול של 28% לעומת השנה שעברה. על פי האו”ם סוריה נקלעה למשבר כלכלי וחברתי חריף לאחר יותר מעשור של מלחמת אזרחים וכ-88% מתושביה מתקשים להשיג מוצרי מזון בסיסיים.

לפי הדיווחים שני ההרוגים נרשמו במהלך חילופי אש שפרצו בעיר, שרוב תושביה הם בני העדה הדרוזית, בין המפגינים שמחו על החמרת המצב הכלכלי לבין כוחות משטרה שהגנו על מטה הממשל המקומי בעיר. המפגינים הצליחו לפרוץ לתוך המטה והעלו את המקום באש. באחד הסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראה מפגין קורע את תמונתו של הנשיא בשאר אסד שהוצבה בחזית הבניין. בסרטון אחר ניתן להבחין מפגינים המציתים רכב של כוחות הביטחון.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, גוף אופוזיציה למשטר הסורי שמושבו בלונדון, דיווח כי מאות בני אדם השתתפו בהפגנה וכי כוחות הביטחון פתחו באש לעברם – והרגו את אחד המפגינים. בהמשך דווח כי גם שוטר שנפגע בחילופי האש נהרג ולפחות שישה אזרחים נפצעו במחאות. על פי הסרטונים, המפגינים קראו קריאות להפלתו של אסד. סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית “סאנא”, דיווחה על האירועים וכינתה את המפגינים “פורעי חוק” והוסיפה שהם הציתו מסמכים רשמיים וארכיון.