restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מחאת הדגלים השחורים: הפגנה מול הכנסת בדרישה להחלפת היו”ר; שתי ועדות לרשימה משותפת

24 במרץ 2020

חרף החרמת הכנסת על ידי סיעת הליכוד ומפלגות הימין, במאמציהן לטרפד את בחירת היו”ר החדש, אמש (שני) התכנסה הוועדה המסדרת בראשות ח”כ אבי ניסנקורן (כחול לבן). בישיבה סוכם כי הרשימה המשותפת תקבל את ראשותן של שתי ועדות זמניות: העבודה והרווחה ולמיגור האלימות בחברה הערבית. עוד סוכם על מינוי שלושה מחברי הרשימה לוועדת הכספים שתקום.

בדיון שנערך במליאה בטרם הוחלט על הקמת הוועדות הזמניות, תיארה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) את המצב שנוצר עקב פעילותם האנטי-דמוקרטית של נציגיה בכנסת של ממשלת המעבר הימנית: “מה באמת עושה נתניהו בחסות המגפה? הוא נלחם בדמוקרטיה. בשביל ראש הממשלה הזמני המגיפה הזו היא הזדמנות. אין פיקוח פרלמנטרי, יש לו ממשלה של שפוטים ותקשורת שנותנת לו מה שרק ירצה. הוא קובע בעצמו מה האמצעים שינקטו. הוא מפעיל אמצעי ריגול של השב”כ, שמקורם בכיבוש, על אזרחים ישראלים. הוא סוגר בעזרת אוחנה את מערכת המשפט באמצע הלילה, יומיים לפני המשפט שלו. הוא מונע את הקמת ועדות הכנסת שאמורות לפקח על הפעילות שלו. הוא מנסה לדחות את ההצבעה על יו”ר הכנסת כדי שלא נחליף אותו. הוא מסית נגדנו בזמן שהבנים והאחים שלנו, הרופאים הערבים, לא ראו את הבתים שלהם כבר ימים כי הם עובדים מסביב לשעון. נתניהו שוכח שהיו בחירות. הוא זוכר רק דבר אחד – בזכות 600 אלף מצביעי הרשימה המשותפת אין לגוש הימין הקיצוני רוב”. ח”כ עופר כסיף (חד”ש –הרשימה המשותפת) הדגיש בדיון: “שעת החירום היא ההזדמנות של הפשיזם והקפיטליזם הדורסני להשתולל. אנחנו נעמוד ונבלום אותם”.

מוקדם יותר נמשכה מחאת הדגלים השחורים נגד הפשיזציה בישראל. מאות מפעילי המחאה עלו אתמול בבוקר לירושלים והפגינו מול הכנסת. “אנחנו עולים שוב בשיירה לירושלים, להזכיר לנבחרי הציבור בשביל מי הם עובדים. אנחנו נוודא שהכנסת הריבונית מחליפה את היו”ר שנדבק לכיסא, ומתחילה לעבוד ולפקח על הממשלה”, נאמר בהזמנה להפגנה. להפגנה הצטרפו יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) וח”כ כסיף.

בהפגנה נגד ההפיכה השלטונית מול הכנסת קרא ח”כ כסיף: “אנחנו עומדים אתכם נגד ההפיכה של המושחת הגזען נתניהו, למען הציבור כולו – יהודים וערבים, ביחד”. ח”כ עודה אמר בהפגנה: “כמו שיש שותפות גורל מול הקורונה, צריך שותפות גורל מול הקורונה של הגזענות, של ההפרדה והשיסוי. חייבים להיאבק יחד בנגיף הגזענות. כולנו נאבקים נגד הקורונה. זה המצב הכי טבעי, שיש לנו שותפות גורל, שאנחנו ביחד כולנו, הרופאים וכולם, ללא הבדל גזע, מין או צבע”. במסר למצביעי כחול לבן אמר עודה: “תלחצו על כולם לא לשבת תחת הגזען והמושחת בנימין נתניהו. ברשימה המשותפת כולנו נגד כל ממשלה בראשותו”.