restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מיום ראשון: עיצומים בנמלים ומחאות של הרשויות המקומיות

15 בדצמבר 2010

יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר ביום רביעי, ה-15 בספטמבר, כי “סבלנותם של עובדי הנמלים פקעה”. לדבריו, “אם משרד האוצר לא יכבד את הסכמי השכר, הוא מוכן להכריז על שביתה כללית בנמלי הים. הפערים כל כך עמוקים שאני סקפטי אם אפשר לגשר עליהם בלי שביתה”. מהאיגוד נמסר כי החל מיום ראשון, ה-19 בדצמבר, “יסתיים השקט התעשייתי בנמלי הים ויתחילו הצעדים הארגוניים”. זאת, לאחר שעובדי הנמלים הכריזו מראש על סכסוך עבודה על רקע המשא ומתן על השכר.

אדרי וראשי הוועדים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת דורשים כי העובדים יקבלו תוספות שכר של 6.25% ומענקים שנקבעו לכלל עובדי המגזר הציבורי לפני כחודש. כמו כן, דורשים הועדים תוספת שכר של 5% נוספים עבור עובדי נמל שנקלטו בשנים 2004-2005, שעד עתה לא נהנו מתוספות השכר בגין הרפורמה בנמלים (וגם לא מתוספת השכר במגזר הציבורי שניתנה לפני כשנתיים, הנאמדת ב-5%).

ביום ראשון צפויה להתחיל גם מחאת ראשי הערים. מרכז השלטון המקומי הודיע על חידוש המחאה בגין אי התקדמות במו”מ עם נציגי הממשלה. לפי הודעת המרכז, יוקם בתחילת השבוע אוהל ראשי הערים מול הכנסת, ובהמשך צפויה גם שביתה כללית. “הפעם נלך עד הסוף”, אמרו ראשי הערים בהודעתם המשותפת, שם צויין כי כחלק מהמחאה יורגשו שיבושים בכל רחבי הארץ. “בתום 8 חודשי מו”מ עקר, שהותיר את הממשלה באדישותה ואת פקידי האוצר והפנים בקהות חושים מקוממת, לראשי הערים נמאס”, נכתב. “ראשי הרשויות חשים כי מיצו במהלך השנתיים האחרונות את כל אפשרויות המו”מ וגמעו אלפי קילומטרים של נסיעות כדי להסביר לשרים ולפקידיהם שהם הורסים לנו את הבית, הורסים לאזרחים את החיים, עד שהבינו שהם מדברים אל הקיר”.

מטה המאבק, בראשותו של ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, ציין כי הוא רואה בכל שרי הממשלה ובפרט בשר הפנים, בשר האוצר ובראש הממשלה כאחראים הישירים למשבר. בשלטון המקומי מציינים כי בשנת 2002 עמדו תקציבי החובה ע”ס 3.4 מיליארד שקל, ובמקום שהיום יגיעו ל-4 מיליארד, הם עומדים על 2.4 מיליארד בלבד. “את ההפרש מצפה הממשלה שאנחנו נגבה מהאזרחים על ידי תוספת לארנונה שלהם, ולכך לא נסכים”, אמר כהן.