restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מכתב גלוי לשרי ממשלת ישראל נגד הגזענות בצפת

10 בנובמבר 2010

עשרות מרצים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה חתמו על מכתב גלוי לשרי ממשלת ישראל בעקבות המעשים הגזעניים בעיר צפת נגד הסטודנטים הערביים. להלן נוסח המכתב:

לא עת להחריש. מזה זמן שאנו פוסעים בכיוון מסוכן, כל העת סמוכים לסף תהום, ודומה כי פורענות גדולה אכן בפתח. נוגדנים שחשבנו שיש בנו (פרי ההיסטוריה של העם היהודי; בעקבות המפגש עם הכהניזם ועוד) מתגלים כחלשים מדי לנוכח כוחות אנטי-ליברליים ואנטי-דמוקרטיים — דתיים וחילוניים כאחד — שהם חזקים, אידיאולוגיים ונחושים. כוחות אלה השתחררו מרסנים רבים, בין היתר, משום שחלק מהם הוזמנו להסתופף בממשלת ישראל עצמה. במצב מעין זה מוטלת חובה מיוחדת על ראש הממשלה לסמן בחדות את הקווים האדומים הדמוקרטיים שאין לחצותם, אך לא כך ארע. במקום הצבת גבול מופיעה שתיקה, והיא מתפרשת כחולשה, ולעיתים כהכשר.

המחשה לכך מופיעה בגל הגזעני הנוכחי המופנה, בין היתר, כלפי הסטודנטים הערבים בצפת. גל זה מובל על ידי לא אחר מאשר רב העיר – הדמות הדתית הרשמית של צפת. במלוא התנופה חוזר רב העיר ומנמק מעל כל במה אפשרית את פסק ההלכה שלו האוסר למכור ולהשכיר דירות לערבים בעיר, והוא מוציא את דיבת הסטודנטים רעה כמטרידי נערות יהודיות תמות. איש לא בולם אותו, ואין הוא בולם את עצמו, אפילו לאחר התקפה על דירת סטודנטים ערבים בידי צעירים יהודים, ושימוש בנשק על ידי אחד המתקיפים.

קשה לתאר את עוצמתן של תחושות הבדידות, הפגיעוּת וההשפלה שחשים הסטודנטים הערבים של צפת. שנים ארוכות כבר הסכינו לכך ששיקולים אתנוצנטריים מובילים למיקומם של מוסדות ההשכלה הגבוהה כמעט אך ורק בתוככי ריכוזי אוכלוסיה יהודים, אך עתה מתעצמת שאת סבלם, והם כפויים להתייצב למול הפחד שזורעים מנהיגים מקומיים ואחרים שמבקשים להפוך אותן ערים לאזורים הנקיים מערבים.

אסור לנו להותיר את הסטודנטים הללו בדד במערכה הזו, שהיא גם מערכה על אופייה של החברה הישראלית. הם זקוקים להגנת החברה הישראלית, על כל מגזריה, ולהגנתה של המדינה, אך הגנה זו מבוששת לבוא.

אנו, אנשי אקדמיה, דורשים כי תשמיעו את קולכם, תסמנו קווים אדומים ברורים למול הגזענות, ותפעלו מעשית להשעיית רב-העיר הגזען מתפקידו. אנו מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת רב העיר בהקשרן של מכלול התבטאויותיו בשנים האחרונות ותובעים משר החינוך לצאת בפומבי להגנת הסטודנטים במכללת צפת מפני התקפות גזעניות.

מרצים המעוניינים להצטרף למכתב יכולים לפנות לפרופ’ אבנר גלעדי (אונ’ חיפה) באמצעות דוא”ל