restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ממשלת הימין ממתינה לאישור הממשל האמריקאי כדי להכריז על סיפוח בקעת הירדן הכבושה

22 בינואר 2020

ממשלת הימין ממתינה לאישור הממשל האמריקאי כדי להכריז על סיפוח בקעת הירדן הכבושה. כך נמסר הבוקר (רביעי) במהדורת החדשות ברשת ב’ של תאגיד השידור. הידיעה באה על רקע הכרזותיהם אתמול של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ.

גנץ סייר אתמול בבקעת הירדן, יחד עם חבר הנהגת כחול לבן, שר הביטחון לשעבר ח”כ משה (בוגי) יעלון וחברי הכנסת אורנה ברביבאי, יועז הנדל ואלון שוסטר. “זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן, ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי”, קבע גנץ והדגיש כי “ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית ביטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל”. כשח”כ גנץ נשאל על כוונתה של ארה”ב לפרסם את “תוכנית המאה” של ממשל טראמפ הוא השיב כי “אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית. עברו מספר שבועות. במזרח התיכון קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית”. יצוין שעד לאחרונה דווח שגנץ מתנגד לפרסום התוכנית לפני הבחירות ואף הזהיר כי מדובר בהתערבות במערכת הבחירות.

אחרי שגנץ שיפעל להחלת הריבונות בבקעה הפלסטינית,נתניהו ענה לו. “בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה”. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, אמר נתניהו: “גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה”. מוקדם יותר היום אמר נתניהו: “למה לחכות לאחר הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו, בהסכמה רחבה בכנסת?”.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), הגיב להצהרתו של גנץ לפיה הוא יפעל לספח את הבקעה מיד אחרי הבחירות, כי הדבר יהרוס את הסיכוי לשלום. “גנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו”. “אגב, מישהו בדק אם כבר גיבשו תוכנית להצבת קלפיות ביריחו מיד אחרי הסיפוח? יש לי תחושה שרוב התושבים לא בדיוק מתלבטים בין גנץ לנתניהו. בחירות שלישיות ולאנשים אין סבלנות לספינים שלכם. אם אנחנו לא מספקים אלטרנטיבה אז אנחנו סתם מבזבזים כספי ציבור”, הוסיף.

לדברי ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) “לא ככה נראית אלטרנטיבה” והוסיף כי את נתניהו “לא עוקפים מימין”. ג’בארין אמר כי משמעות סיפוח בקעת הירדן היא “הנצחת הכיבוש, הרחבת מעגל הדמים וחיסול הסיכוי לשלום”. שליח האו”ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר הבוקר כי “אם ייושם הסיפוח של חלק או כל שטחסי  בגדה המערבית על ידי ישראל, הדבר ינחית מכה הרסנית על תהליך השלום”.