restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מסמך: באילו תחומים להט”בים מופלים

23 ביולי 2010

הבית הפתוח מגבש בימים אלה, עם ארגונים ופעילים שונים בקהילה, רשימה של חוקים במדינת ישראל המפלים להט”בים – ושיש, לדבריהם, לתקנם. הארגון הוציא בימים האחרונים טיוטה, שנוסחה על ידי צוות המשפטנים שלו, ושפתוחה לשינויים.

המסמך הופץ לקראת מצעד הגאווה בירושלים, שיתקיים ביום חמישי, ה-29 ביולי, במלאות שנה לרצח בברנוער בתל-אביב. במצעד, שייצא מגן הפעמון ויסתיים בגן הוורדים שמול הכנסת, יפגינו הצועדים נגד אפליית הקהילה ובעד שוויון זכויות מלא ללהט”בים (לעמוד הפייסבוק).

רשימת החוקים שמזכיר הבית הפתוח במסמך כוללת חמישה נושאים: הזכות למשפחה, הזכות להגנה מפני שנאה, הזכות לזהות, הזכות לשירותי בריאות והזכות לשוויון במשאבי המדינה. במסגרת הזכות למשפחה, מונים הפעילים את נושא האימוץ, ומציינים שלמרות הכרת שר הרווחה, אף זוג חד-מיני לא הצליח עדיין לאמץ ילדים של אנשים זרים. גם בתוך המשפחה, ההורה הלא-ביולוגי עדיין צריך לאמץ את הילדים הביולוגיים של בן זוגו. כן הם דורשים לשנות את חוק הפונדקאות, שמתיר זאת רק לגבר ואישה, ולעגן בחקיקה רישום של בני זוג מאותו המין.

מחברי המסמך מציינים, כי החוק למניעת הסתה לא כולל את קהילת הלהט”ב – שסובלת פעמים רבות מהסתה, שמובילה לעתים לאלימות. כן הם דורשים להחיל את חוק פשעי השנאה גם על פשעים רלוונטיים נגד להט”בים, בין היתר כדי שהקורבנות יוכלו לדרוש פיצויים.

עוד מצוין במסמך, כי יש לשנות את נוהל רישום סעיף המין בתעודות הזהות והלידה. בעוד שכיום, רק מי שעבר ניתוחים עליון ותחתון מלאים לשינוי מין יכול לשנות את הסעיף, מציעים אנשי הבית הפתוח לאפשר את שינויו לכל מי שיציג מסמך מוועדה רפואית מוכרת, המאשרת, כי עבר הליך לשינוי מין. לדבריהם, כך נעשה במרבית מדינות המערב. כן דורשים מחברי המסמך לשנות את חוק הפרשנות ולכתוב בו שבכל מקום בחוקי מדינת ישראל שבו מצוין הביטוי “נטייה מינית”, יצוין גם “זהות מגדר”. המשמעות היא, כי חוקים שאוסרים על אפליה על רקע נטייה מינית – יאסרו על אפליה גם על רקע זהות מגדר.

תחת סעיף הזכות לשירותי בריאות, דורשים המחברים להפסיק את אפלייתם של טרנסג’נדרים בתחום. לדבריהם, הם סובלים מאפליה בהקצאת תקציבים, במימון ניתוחים לשינוי מין, המחקר הרפואי בתחום לוקה בחסר ויש רופאים הלוקים בבורות בכל הנוגע לכך. בנוסף, נדרש במסמך לשנות את הסעיף בשאלון תרומות הדם של מגן דוד אדום, כך שיאסור לתרום דם על כל מי שקיים יחסי מין לא מוגנים – במקום רק על “קיום יחסי מין בין גברים משנת 1977”. הם אף דורשים ליתן לזוגות מאותו המין מעמד אוטומטי כשאחד מבני הזוג מאושפז, כפי שניתן לזוגות נשואים.

התחום האחרון המצוין במסמך של הבית הפתוח הוא הזכות לשיתוף במשאבי המדינה. תחת תחום זה, טוענים אנשי הארגון, כי הקהילה זכאית לקבל תקציבים עירוניים, והם דורשים לבטל קריטריונים שמנסחות, לטענתם, עיריות כדי למנוע מארגונים להט”ביים לקבל מהן כספים. יצוין, כי הבית הפתוח ניהל בהקשר זה בשנים האחרונות מאבקים עם עיריית ירושלים, שהגיעו עד לבג”ץ.

ביום ראשון, ה-25 ביולי, יקיים סניף חד”ש ירושלים דיון לקראת מצעד הגאווה