restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מצרים: גל השביתות מתעצם

15 בפברואר 2011

חרף דרישת החונטה הצבאית המנהלת את מצרים, גל השביתות במדינה לא נפסק ואף התעצם ביממה האחרונה. שעות ספורות לאחר פינוי המפגינים מכיכר א-תחריר שבמרכז קהיר, חזרו אנשים לכיכר וקיימו הפגנות חדשות, בהן השתתפו עובדים ושוטרים. הפגנות נוספות נערכו אתמול במוקדים רבים בקהיר – אלפים הפגינו מול משרד הפנים, מחוץ לסניף של בנק אלכסנדריה, מול בניין רשות השידור המצרית ואף מול הפירמידות בגיזה. בפתח בניין פדרציית האיגודים המקצועיים, שהפכה עם השנים למשרתת השלטון, הפגינו מאות פעילי איגודים מקצועיים עצמאיים וועדי עובדים בדרישה לפיטורי ראשיה. כמה מפגינים ניסו לפרוץ אל תוך הבניין, אבל חיילים השיכים למשטרה הצבאית מנעו זאת.

ע”פ הדיווחים המגיעים מקהיר, לא מדובר רק בהפגנות פוליטית בדרישה להחלפת השלטון, אלא במאבק בעל תוכן מעמדי: על המפגינים נמנים בין היתר עובדי הבנקים, כמו גם ענפי התחבורה, הטקסטיל, המתכת והתיירות ואף שוטרים. הם דורשים מהצבא, השולט במדינה מאז התפטרות הנשיא חוסני מובארק, להיטיב את שכרם ואת תנאי העבודה שלהם. כמו כן, הם מבקשים למחות על השחיתות של המוסדות והחברות המעסיקים אתם. עוד הם דורשים להדיח מתפקידם מנהלים הנמנים עם תומכיו לשעבר של מובארק.

מאז קיבל לידיו את השלטון במדינה, ממשיך הצבא להפעיל את כל כובד משקלו כדי לדחוק בעובדים לשוב לעבודתם ולנסות להחזיר את החיים במדינה לשגרה, ולפי כמה דיווחים אף הוציא צו האוסר על התאגדויות עובדים, בניסיון להילחם בשביתות שפרצו במגזרים רבים. עם זאת, מגזרים רבים ממשיכים לשבות, והבנקים נותרו סגורים בימים האחרונים.