restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י: בית הדין לעבודה שוב התייחס למתמחים כאל עבדים

12 באוקטובר 2011

בית הדין הארצי לעבודה קיבל ביום רביעי, ה-12 באוקטובר, את בקשת המדינה והוציא צווי מניעה נגד הרופאים המתמחים שהתפטרו עקב התעקשות האוצר לא לשפר את תנאיי עבודתם המפרכים. למרות שהמתמחים התפטרו באופן אישי כבר לפני חודש ויותר, בית הדין קיבל את עמדת המדינה, כי ההתפטרות היא קולקטיבית, ומסיבה זו לא ניתן לקבלה. בית הדין חייב את הרופאים המתמחים לחזור כבר הבוקר לעבודה.

הלשכה הפוליטית של מק”י חוזרת ומדגישה את מה שהעריכה כבר לאחר שבית הדין לעבודה ביטל בפעם הראשונה את מכתבי ההתפטרות של הרופאים וחייבם לשוב לעבודתם: “פסיקת בית הדין הארצי לעבודה היא תקדים מסוכן ביותר, המציב עובדים שכירים במעמד של עבדים, שאינם רשאים לעזוב את אדונם. אין בישראל חוק האוסר התפטרות קולקטיבית והתארגנות לקראת התפטרות. חוק יסוד: חופש העיסוק, שלכאורה מגן על המתמחים המתפטרים – נחשף שוב כחוק המגן רק על המעבידים”.

ההתעקשות של בית הדין לא להאשים את הממשלה, שהונתה את המתמחים בהסכם העבודה שחתמה עם הר”י והאחראית למשבר הקשה בבתי החולים הציבוריים, ולהטיל צווים על המתמחים, חושפת פעם נוספת את התרמית של מה שמכונה “שוק חופשי”: המעבידים רשאים לפטר את העובדים; העובדים אינם חופשיים להתפטר.