restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י: המשימה אחרי הבחירות היא לבנות את ההתנגדות לממשלת הימין

19 בפברואר 2013

הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) התכנס בנצרת בסוף השבוע האחרון למושב הרביעי מאז הוועידה, אשר הוקדש לדיון בתוצאות הבחירות לכנסת. הישיבה נפתחה בדקת דומיה לזכר המנהיג הקומוניסט נימר מורקוס, שהלך לעולמו בחודש שעבר. את דברי הפתיחה נשא המזכ”ל מוחמד נפאע, אשר ניתח את היחלשותה היחסית של רשימת חד”ש בבחירות (3% מהקולות) בהשוואה לבחירות הקודמות (3.3%). לדברי נפאע, תוצאות הבחירות ממחישות כי מק”י ממשיכה להיות המפלגה אשר רשימתה זכתה במירב קולות האוכלוסייה הערבית, וכי חרף היחלשות התמיכה בחד”ש בציבור היהודי – היא לא תרפה מהאתגר של השגת פריצת דרך משמעותית בציבוריות הישראלית. הוא הדגיש את עמדותיהן העקרוניות של מק”י ושל חד”ש, נגד הכיבוש המתמשך ולמען צדק חברתי ושוויון אזרחי ולאומי. אחת התופעות המסוכנות אשר לה היינו עדים במערכת הבחירות היא תופעת “הכסף הפוליטי”: רשימות אשר קונות בכסף את תמיכתם בבחירות של מצביעים באוכלוסייה הערבית, ובכך – מכתימות את מערכת הבחירות באינטרסים זרים, כולל כאלה שמוצאם בחוץ לארץ. זה תפקיד המפלגה להמשיך ולחנך את הציבור נגד תופעה הרסנית זו.

נפאע התייחס להיחלשות כוחן של מפלגות הימין המובהקות (דוגמת הרשימה המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו, אשר זכתה ב-31 מנדטים, בהשוואה ל-42 שהיו להן במשותף בכנסת הקודמת). הוא מתח ביקורת נוקבת על מפלגת “יש עתיד” בראשות יאיר לפיד, אשר נחשפת לא רק כמפלגת ימין כלכלי, אלא גם – כמפלגה אנטי-דמוקרטית, אשר תומכת בהדרת האוכלוסייה הערבית מהמגרש הפוליטי. בדיון הארוך, שנמשך יום וחצי, השתתפו עשרות מחברי הוועד המרכזי, אשר ניתחו את האופן בו נוהלה מערכת הבחירות בסניפים שברחבי הארץ, ודנו במצב הפוליטי. יושבי-ראש המושב היו מנצור דהמשה ודחיל חאמד. את הדיון סיכם המזכ”ל, ולאחריו אומצו החלטות.

על הממשלה שתקום בעקבות הבחירות
הוועד המרכזי מחזק את ידי חברי החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש), על מאמציהם הרבים בתקופת מערכת הבחירות, וקורא לכל סניפי מק”י לסכם את ניסיון מערכת הבחירות, בהדגישו את החשיבות שבחיזוק הארגון המפלגתי ובתיקון כשלים שהתגלו בעבודת המוסדות. הוועד המרכזי מתריע כי מדיניותה של ממשלת הימין העתידה לקום, בראשות בנימין נתניהו, צפויה להגביר את האפליה כלפי האוכלוסייה הערבית ואת המגמות הגזעניות והאנטי-דמוקרטיות בחקיקה. בדיון הציבורי המתקיים סביב הקמת הקואליציה החדשה בראשותו, נדחקו הצידה השאלות היסודיות: פתרון צודק לבעיה הפלסטינית, וכן – תקציב הקיצוצים והגזירות הכלכליות שעתידה ממשלתו לקדם.

נוסף לפגיעה בשכבות המוחלשות, יזמה ממשלת נתניהו מתקפה גם על עובדי המגזר הציבורי, אשר הכריזו סכסוך עבודה והקוראים לצמצום השימוש בעובדי קבלן ולמעבר להעסקה ישירה. הממשלה הודיעה, כי בכוונתה לפעול לביטול בתי הדין לעבודה ולאיסור שביתות, ובכך – היא חושפת הן את אופייה האנטי-דמוקרטי והן את השירותים שהיא מגישה לבעלי ההון.

סולידריות עם הנאבקים נגד הכיבוש
הוועד המרכזי שלח את ברכתו להפגנות העממיות שפרצו באותו יום ברחבי הגדה המערבית, בתמיכה במאבק האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא הישראליים. במיוחד שלוחה ברכת סולידריות לאסיר סאמח עיסאווי, השובת רעב למעלה מ-200 יום. הוועד המרכזי גינה את האלימות הקשה בה פוזרו ההפגנות, שגבתה עשרות פצועים.

הוועד המרכזי הביע תמיכה בסרבן המצפון נתן בלנק, בן 19 מחיפה, אשר נשלח לתקופת כליאה שישית, בשל התנגדותו להתגייס לצבא כובש, וכן תמיכה בסרבן המצפון עומר זהראלדין סעד, בן 18 מהכפר מע’אר, אשר עלול להיכלא בזמן הקרוב בשל סירובו להתגייס לצבא.

ביקור אובמה וסכנת המלחמה במזה”ת
הוועד המרכזי מזהיר, כי ביקורו בישראל של נשיא ארה”ב ברק אובמה לא נועד לקדם משא-ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים, אלא – לתאם עמדות בין שתי הממשלות, במסגרת הארגון-מחדש של המזרח התיכון בשירות האימפריאליזם, הציונות והריאקציה הערבית.

סביב פרשת מותו של האסיר, אשר פעל תקופה מסוימת כסוכן מוסד, הטילה הממשלה צו איסור פרסום, וכן כינסה את “ועדת העורכים” כדי להדק את קשר השתיקה.

מקרה חמור ואנטי-דמוקרטי זה, המזכיר משטרים אפלים, מפנה את תשומת הלב לקלות בה מסוגלת הממשלה “להעלים” אסירים, מבלי שמשפחותיהם ידעו מה עלה בגורלם, כפי שאירע בעבר לאסירים פלסטינים.

גינוי תופעת האלימות
הוועד המרכזי מביע הזדהות עם החבר אחמד ע’זאווי, יו”ר ועד ההורים העירוני בקלנסווה, אשר הותקף, יחד עם אחיו, בידי בריונים. זהו ביטוי נוסף לתופעה המדאיגה של בריונות אלימה, ההופכת נפוצה בחברה הישראלית בכללותה, וכן בחברה הערבית. יש להזהיר מפני יחסה האדיש והסלחני של המשטרה לתופעות אלו, המבטא רצון ממסדי להחליש ולפלג את האוכלוסייה הערבית.

במצרים ובתוניסיה: העם נגד הריאקציה הדתית
הוועד המרכזי בירך את הכוחות הדמוקרטיים והפטריוטיים במצרים, הנאבקים נגד ממשלת “האחים המוסלמים” הריאקציונית. ממשלה זו מנהלת מדיניות אשר סוטה מהמטרות למענן יצאו מיליוני מצרים להפגין ברחובות לפני שנתיים – נגד העריצות ולמען צדק חברתי.

הוועד המרכזי מסר את תנחומיו לכוחות השמאל ולשוחרי הדמוקרטיה והחופש בתוניסיה, אשר אבלים את הירצחו של המנהיג המרקסיסט שוכרי בלעיד. התנקשות פוליטית זו היא פרי ידיה של הריאקציה הדתית, בהשראת מפלגת “אלנהדה” האיסלאמית, אשר נמצאת בשלטון.