restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י וחד”ש: הטבח בעזה לא יעצור את מאבקו הלגיטימי של העם הפלסטיני למען חירותו

15 במאי 2018

העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים היא צעד נוסף במימוש סיפוח השטחים הכבושים, מכשול נוסף בדרך לעצמאות הפלסטינית ותקיעת אצבע בעינו של העולם הערבי   והמוסלמי כולו. כפי שידוע היה מראש, צעד זה הצית מחאה עממית רחבה בשטחים הכבושים. צה”ל הגיב להפגנות ההמונים בעזה, שתוארכו ליום הנכבה כחלק מסדרת תהלוכות השיבה, בירי מסיבי של אש חיה. להרג ההמוני בעזה, נערכו הפגנות זעם בנצרת, בכפר יאסיף, במשולש, בבענה, בתל-אביב, בעראבה, ביפיע, בשפרעם, במערב ירושלים, בחיפה, ביפו, באוניברסיטאות תל-אביב, בן גוריון, העברית ועוד.

 

 

כמו כן, מאות הפגינו בשכונת ארנונה הירושלמית, סמוך לטקס העברת השגרירות, ונתקלו באלימות משטרתית. שוטרים הכו את משתתפי ההפגנה, לרבות חברי כנסת מהרשימה המשותפת וראשי ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, וקרעו לגזרים שלטי מחאה שהניפו. 11 מפגינים נעצרו, שעה שנתניהו נשא נאום נבוב נוסף בטקס שנערך בסמוך והשמיע דברי חנופה לכתובתו של נשיא ארה”ב, טראמפ, ששיגר לטקס את ברכתו המצולמת. ועדת המעקב העליונה הכריזה על שביתה כללית השבוע (15.5) באוכלוסייה הערבית.

מול מנהיגי הימין הציני המשקרים לציבור הישראלי כאילו “ירושלים אוחדה לה יחדיו”, למרות שגם הם יודעים כי ירושלים נותרת מחולקת ומסוכסכת ומתנהלות בה שתי מערכות חוק נפרדות, לישראלים ולפלסטינים – מציעים הדואגים לעתיד העמים דרך אחרת: חופש, צדק, שוויון ושלום לכל תושבי העיר. במקום לומר את האמת ולמלא את תפקידם כאופוזיציה, מצטרפים חברי הכנסת של המחנה הציוני ל”מסיבה” של טראמפ ונתניהו, ואפילו מלינים על

שלא הוזמנו אליה: “זהו אירוע היסטורי, גם אם יש בו נפיצות מסוימת, ואסור שירושלים תיתפש כבירתו של צד פוליטי אחד. אני נרגשת  ושמחה שיכולתי להשפיע על מקומם של חברי הכנסת באירוע”, התמוגגה השבוע ח”כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) מוכת העיוורון.

מאחורי המאבק הצודק על עתידה של ירושלים כבירת שתי מדינות, ישראל ופלסטין, עומדים המוני העם הפלסטיני, שוחרי השלום בישראל ורוב אומות העולם. ממשלת הימין, שלא הסתפקה בפרובוקציית העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, נתנה הוראה לצבא להצית את האזור בהפצצות בסוריה, בהפצצות תכופות ברצועה ובהרג עשרות מפגינים בעזה, שם צוברת המחאה העממית תאוצה.

ממשלת ישראל, בגיבויו המלא של ממשל טראמפ ובעידודו, עושה כל שביכולתה כדי לדכא, לזרוע הרס ולגרור את האזור כולו, לרבות איראן, למלחמה. לא לליבוי האש, די למצור על עזה, די לכיבוש ודי למרחץ הדמים!

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש) פרסמו היום (שלישי) גילוי דעת בו הן מגנות בתוקף את פשעי הכיבוש הישראלי נגד מפגינים פלסטינים לא חמושים בתהלוכת השיבה בעזה, שהביאו למותם של יותר מ-60 בני אדם, בהם ילדים ונכים. הטבח הנוראי לא יעצור את מאבקו הלגיטימי של העם הערבי הפלסטיני למען חירותו, מאבק שנמשך זה 70 שנה.

מק”י וחד”ש מגנות את הפתיחה הרשמית השגרירות האמריקאית בירושלים: זהו צעד פרובוקטיבי שנדחה בידי רוב אומות ומדינות העולם, כמו גם העם הפלסטיני וכל שוחרי השלום בארץ ובעולם. צעד זה, בסמוך לפרישת ארה”ב מההסכם עם איראן, ממחיש כי פניה של הברית של ממשל טראמפ, ממשלת נתניהו ומשטרי הראקציה הערבית בהנהגת סעודיה לטשטש את הסכסוך באזור ולהמירו ממאבק נגד הכיבוש הישראלי וההגמוניה האמריקאית לסכסוך עדתי, תוך חיסול הנושא הפלסטיני.

מק”י וחד”ש קוראות להתגייסות נרחבת לפעילות ועדת המעקב העליונה ביישובים הערביים, לפעולות סניפי המפלגה, החזית ובנק”י, ולמחאה של כוחות השלום בת”א ובירושלים המערבית נגד פשעי הכיבוש ולמען שלום צודק, ובמרכזו הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית.

 

מק”י וחד”ש קוראות לכל מפלגות וכוחות השמאל והקדמה בעולם להגביר את הסולידריות עם העם הפלסטיני נגד הכיבוש הישראלי, ולדחיית המדיניות האמריקאית הדוחפת את האזור כולו לפי תהום.