restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מק”י וחד”ש על חוק הלאום: יש להגן על עקרונות הדמוקרטיה והשוויון מפני הסכנה הפשיסטית

15 במרץ 2018

 

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת אישרה אתמול (שלישי) את הצעת חוק הלאום הגזעני לקריאה ראשונה. תשעה ח”כים תמכו ושבעה התנגדו.

 

באופוזיציה תקפו את הצעת החוק, וח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) טען כי זו “אמנת חמאס בתרגום לעברית עם מעמד חוקתי”. הוא הוסיף כי הצעת החוק מקדמת “אג’נדה של ארץ ישראל השלמה ורק ליהודים”. לדבריו, “אחרי שנחשפה האמת מאחורי תרגיל משבר הגיוס, נתניהו שולף עוד שפן מהכובע שמטרתו נותרה זהה – לייצר משבר ולהסית בין אזרחי הארץ. הסתה נגד ערבים תמיד היתה עבור נתניהו אג’נדה אפקטיבית לקמפיין בחירות ומפלט מצוין למושחתים. חוק הלאום הוא מהלך מסוכן. לא משנים את החוקה כדי להגן על מושחתים. לא מייצרים אג’נדה שמפלגת ומסכסכת כדי להגן על ראש ממשלה שבורח מחקירה”.

“מה שאתם עושים כאן זה מחטף כשבתוך כמה חודשים הממשלה הזו כבר לא תתקיים והיא לא יכולה לחוקק חוקי יסוד בשלב הזה. ‘כולנו’ אמרו שלא יסכימו לשינוי סטטוס קוו והיועמ”ש אומר שיש כאן סעיף הפלייה בוטה שסותר חוקי יסוד. כנראה שהתרגלנו לחקיקה גזענית אחרת אי אפשר להבין את הסעיף הזה. לעניין השפה הערבית הייתה הסכמה שלא לפגוע במעמדה ובכל זאת מתעקשים להחזיר את הנוסח לאחור. ביטול המעמד הרשמי שקיים מקום המדינה וקביעת “מעמד מיוחד” זו פגיעה משמעותית. זו חקיקה גזענית המתאימה למשטר אפרטהייד. זה כתם מוסרי עליך אישית אוחנה כיו”ר הוועדה”, אמר בדיון ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת).

חברתו למפלגה, ח”כ עאידה תומא-סלימאן, פנתה ליוזמי החוק ואמרה להם: “מה הבהילות? חסר קמפיין לליכוד? הקמפיין יהיה להשתלח יותר ויותר באוכלוסייה הערבית? לקואליציה לא אכפת ממה שאומר נציג היועמ”ש? תקפתם אותנו פעם אחר פעם כשאמרנו שיש סימנים של משטר אפרטהייד ועכשיו זה רשמי. אתם מייסדים בצורה ברורה את יסודות האפרטהייד ו’כולנו’ מברכת על כך. זה מעורר שאט נפש”.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש) פרסמו אמש מנשר ובמרכזו הצעת חוק הלאום. מק”י וחד”ש מזהירות מפני ניסיונות הקואליציה לזרז את חקיקת “חוק הלאום” בכנסת – חקיקה גזענית המתווה משטר אפרטהייד רשמי וגלוי במדינת ישראל.

מק”י וחד”ש מדגישות כי הציבור הערבי-הפלסטיני בישראל הוא בן הארץ מימים ימימה, ויש לכבד את זכויותיו בהתאם לכך: להבטיח שוויון מלא, לאומי ואזרחי, בלא שום אפליה, ובייחוד בתחום הקרקעות, הדיור והשפה.

האצת החקיקה הגזענית, במקביל לדיבורים על הקדמת הבחירות, מבטאת את עומק המשבר הפוליטי של הממשלה בצל פרשות וחקירות השחיתות של נתניהו ומקורביו; וכן את רצונו של רה”מ להפוך את מערכת הבחירות למופע הסתה נוסף כלפי האזרחים הערבים שילבה את היצרים הלאומניים בקרב קהלי הימין וכוחות ההתנחלות והפשיזם.

מק”י וחד”ש קוראות לאחדות המאבק של הציבור הערבי אל מול המדיניות הגזענית, ולאיחוד שורות כל הכוחות הדמוקרטיים והמתקדמים בחברה הישראלית להגנה על עקרונות הדמוקרטיה והשוויון מפני הסכנה הפשיסטית המסתערת.

 

(צילום: גיל אליהו/הארץ)