restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מרכז אדוה: המיסוי בהצעת התקציב יגביר אי-השוויון

2 ביולי 2010

שר האוצר ציין לאחרונה כי על מנת לעמוד ביעד הגירעון של 3%, יהיה צורך בשנת 2011 בגיוס מסים בסך 5.4 מיליארד ש”ח. כיוון שהממשלה דבקה במדיניות הפחתת המסים הישירים, המקור הסביר של סכום זה הוא העלאת המסים העקיפים – בלו דלק, מס סיגריות ועוד. מסים עקיפים הם רגרסיביים, משום שהם מטילים על עשירים ועל עניים תשלום זהה – כך כתב מנהל המחקר במרכז אדוה, ד”ר שלמה סבירסקי, במכתב ששיגר לשרי הממשלה.

לדברי ד”ר סבירסקי “מדובר בהמשך של מדיניות מיסוי בלתי-שוויונית. בעשור האחרון הפחיתה הממשלה את המסים הישירים והעלתה את אלה העקיפים. התוצאה: בעוד שהכנסות המדינה ממסים ישירים הלכו וקטנו, מ-58.1% מכלל ההכנסות ממסים ומתשלומי חובה בשנת 2000 ל-48.5% בשנת 2009, ההכנסות ממסים עקיפים גדלו באותה תקופה מ-39.7% ל-48.8%”.

מדיניות המיסוי של הממשלה היא מן הבלתי-שוויוניות ביותר בארגון ה-OECD, אליו הצטרפה ישראל לאחרונה. ב-2007, ישראל היתה במקום ה-3 (מתוך 31) בשיעור הכנסות המדינה ממסים עקיפים ובמקום ה-24 בהכנסות ממסים ישירים. משמעותה של התכנית הכלכלית לשנים 2012-2011 היא שבעלי הכנסות נמוכות ימשיכו לשאת בנטל לא מידתי של מימון הוצאות המדינה, בשעה שבעלי הכנסות גבוהות ימשיכו ליהנות מהפחתות מתמשכות של המסים הישירים.