restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מרכז מוסאוא: האם אהרונוביץ’ היה תומך בשוטר שהרג יהודי?

23 ביולי 2010

זעם רב בארגונים החברתיים נוכח תמיכתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ’ (ישראל ביתנו), ביוזמה להעניק חנינה לשוטר שחר מזרחי שרצח גנב מכוניות. זאת בעיקר לאחר שאהרונוביץ’ הודיע כי יוביל את הליך החנינה של השוטר, שירה “מטווח אפס” אל אדם שניסה לפרוץ למכונית בחדרה.

במרכז מוסאוא אמרו כי מדובר בהחלטה גזענית, הנובעת מכך שהאזרח שמזרחי הרג, מוחמד גנאים, הוא ערבי ולא יהודי. “על הציבור הישראלי להבין כי הפשיסטים והגזענים לא עוצרים אצל ערבים, והם יכבו ואף יהרגו כל ניצוץ של דמוקרטיה וצדק במדינה”, אמר עו”ד נדאל עות’מאן ממרכז מוסאוא. “הנה שר לביטחון פנים, ביטחון פנים ליהודים בלבד, וגם לא כל היהודים. מעניין איך היה מתנהג השר מבית היוצר של ישראל ביתנו אם ההרוג היה יהודי ולא ערבי”.

גם באגודה לזכויות האזרח גינו בזעם את היוזמה וכן את התמיכה שהעניק לשוטר הרוצח מפכ”ל המשטרה, רב ניצב דוד כהן. “הסמכויות המיוחדות שניתנו לשוטרים כמי שמופקדים על ביטחון הציבור, מחייבות גישה של אפס סובלנות כלפי מקרים של אצבע קלה על ההדק”, אמרה ראש תחום זכויות בפלילים באגודה, עו”ד לילה מרגלית.

מרגלית הוסיפה: “הסמכויות המיוחדות שניתנו לשוטרים כמי שמופקדים על ביטחון הציבור, מחייבות גישה של אפס סובלנות כלפי מקרים של אצבע קלה על ההדק. על המפכ”ל להבהיר באופן חד-משמעי, כי התנהלות מסוג זה אינה מקובלת במשטרת ישראל, וכי שוטר שכך נהג אינו יכול להמשיך ולשרת במשטרה. אין ספק ששוטרים בשטח מתמודדים עם סיטואציות מורכבות ורגישות, אולם דווקא בשל כך קיימת חשיבות מיוחדת לשמירה קפדנית על הכללים”.

יצוין שאמש הודיע אהרונוביץ’ כי הוא פנה לשר המשפטים, פרופ’ יעקב נאמן, כדי לקדם את הליך החנינה של מזרחי. “אני לא אתמוך ביוזמה של חנינה – אלא אוביל אותה”, אמר אהרונוביץ’. “מעתה היוזמה היא כבר לא של אזרחים מהשורה, אלא של השר לביטחון פנים”.