restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מרתון פרלמנטרי בהובלת ח”כ חנין הוביל לחסימת המחטף לאישור “חוקי המשילות”

23 ביולי 2013

בערב יום ראשון, ה-27 ביולי, התריע דב כי בניגוד לסיכומים בין הקואוליציה לאופוזיציה, הממשלה מתכננת לבצע מחטף שיעביר בחקיקת בזק את “חוקי המשילות” האנטי-דמוקרטיים: בבוקר תכונס ועדת חוקה של הכנסת לדיון בהול, בצהריים יכנסו את ועדת הכנסת לאישור הליך מיידי במליאה ובלילה יאשרו בקריאה ראשונה את הכפלת אחוז החסימה ואת שיריון שלטון הממשלה גם כשהרוב בכנסת מצביע אי-אמון בה. “המטרה של החקיקה הזאת”, כתב ח”כ חנין, “היא כנסת בלי ערבים בלי מפלגות אידאולוגיות קטנות, עם חומות גבוהות של חסמי כניסה מסביב למועדון השלטון. את הרכבת הזו חיוני לעצור”.

במהלך הדיון למחרת (שני, ה-28 ביולי) בוועדת החוקה, נלחם ח”כ חנין במשך כשש שעות עם חבריו לאופוזיציה נגד ניסיון המחטף, ובסופו של דבר הורחק מהדיון. בעדכון בעמוד הפייסבוק שלו כתב: “על כל סעיף היה לי מה לומר ובשום סעיף לא חזרתי על עצמי. בשעה 16:00 היו חייבים להפסיק את הישיבה כי החלה מליאת הכנסת. בניגוד לתקנון ניסה היו”ר לקיים את ההצבעה והורה על הוצאתי מהאולם. כבוד להיות מגורש מדיון על הגנת הדמוקרטיה. פנינו ליועץ המשפטי לכנסת ובהתערבותו בוטלה ההצבעה הבלתי חוקית. המערכה לא הסתיימה ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שהדבר הזה לא יעבור בכנסת”.

אחרי גירושו מהאולם הוועדה פנה דב לניסיונות נוספים להכשיל את חוקי המשילות. בערב הוא דיווח: “אני גאה ושמח לבשר על ההישג שלנו במאבק נגד מחטף חיסול הדמוקרטיה המכונה ׳חוקי המשילות’. כל היום ניהלנו מערכה פרלמנטרית מורכבת, תוך שימוש בכל הכלים החוקיים והתקנוניים שיכולתי לחשוב עליהם. העובדה שהקואליציה לא הצליחה להשלים את הבאת חוקי המשילות לקריאה הראשונה הלילה, לפני הצבעות תקציב המדינה – כפי שתכננה מראש – היא הישג חשוב. אבל המערכה לא הסתיימה וגם הציבור צריך להשמיע עכשיו את קולו נגד מהלכים כוחניים שהורסים את הרקמה הדמוקרטית, מחסלים את המיעוטים הפוליטיים והאידאולוגיים, מקימים חומות גבוהות של חסמי כניסה מסביב למועדון השלטון ומאיימים ליצור מציאות של כנסת בלי ערבים. בימים הקרובים נמשיך במאבק הזה. אני קורא לכולכם להשמיע קול וללחוץ על חברי הכנסת והשרים, שבחלקם אפילו אינם מבינים את המשמעויות מרחיקות הלכת והדרמטיות של השינויים שנידונים עתה. המאבק עוד לא נגמר, אבל טוב להרגיש שוב שכשנאבקים – מצליחים”.