restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

משט נגד המצור בעזה יצא לדרכו; חיל הים הקים מתקן מעצר באשדוד

22 במאי 2010

משט ספינות לרצועת עזה יצא בשבת, ה-22 במאי, בשעות אחה”צ לדרכו, כאשר שלוש ספינות טורקיות יצאו מאיסטנבול ומאנטליה כשעל סיפונן מאות פעילי שלום הנאבקים במצור על רצועת עזה הן אמורות להגיע לרצועה לקראת סוף החודש.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג’מאל חודרי, המכהן כראש הוועד העממי למאבק במצור, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית “מעאן” כי ב-25 במאי הספינות יחברו לשישה כלי שייט נוספים מרחבי העולם סמוך לקפריסין, וייחלו את דרכן לכיוון הרצועה. לדברי חודרי, הוחלט להמשיך בהפלגה כמתוכנן למרות איומים ישראל למנוע מהספינות לעגון בעזה.

הספינות מניפות דגלי פלסטין, וכן דגלים של האו”ם ושל מדינות אירופה. זאת מחשש שצה”ל ינסה להשתלט על אחת הספינות. אירוע שכזה עשוי, לדעת מארגני המשט, להביא לתקרית דיפלומטית בין ישראל למדינה שדגלה מתנוסס על האונייה. הספינות נושאות כ-10,000 טונות של ציוד ומזון המיועד לתושבי רצועת עזה. במשט צפויים להשתתף חברי פרלמנט אירופים, אנשי שמאל ממפלגות רבות ברחבי יבשת אירופה ופעילי זכויות אדם שיקראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה. נודע כי בבסיס של חיל הים באשדוד מתקן למעצרם של נוסעי הספינות.

דובר “גוש שלום”, אדם קלר, קרא הערב לאפשר לספינות להגיע ליעדן. לדבריו “אין למדינת ישראל שום אינטרס להציף את מסכי הטלוויזיה בכל העולם בתמונות של חיל הים מפעיל אלימות נגד פעילי שלום בלב ים. הגיע הזמן להסיר את המצור החונק ולאפשר לתושבי עזה קשר חופשי עם העולם החיצוני, בנמלי ים ואויר משלהם כמו כל מקום אחר בעולם”.

תנועת גוש שלום דורשת מהממשלה לאפשר לשייטת שמונה אוניות הסיוע מכל רחבי העולם להגיע לחופי עזה בשבוע הבא ולפרוק את המטען ההומניטארי שעל סיפונן, הדרוש בדחיפות לתושבי הרצועה. במכתב אל שר הביטחון ברק קוראת לו התנועה לבטל מיד את ההנחיה שניתנה לחיל הים לעצור בכוח את השייטת.

“העולם כולו מתבונן בנו. אין למדינת ישראל שום אינטרס להציף את מסכי הטלוויזיה הבינלאומיים בתמונות של מלחים וחיילי קומנדו ישראלים נאבקים בפעילי שלום ואנשי סיוע הומניטארי, רבים מהם ידועים מאד בארצותיהם. את מי זה ישרת כאשר במשך שעות רבות יזרמו דיווחים דרמטיים בשידור חי מלב הים התיכון ואהדת העולם כולו תינתן למאות פעילים בלתי אלימים על סיפונן של שמונה ספינות, המותקפים בידי הכוח הצבאי החזק ביותר במזרח התיכון?” נאמר במכתב אל שר הביטחון.

לא יגרם למדינת ישראל שום נזק מכך שהשייטת תגיע לחוף עזה ותפרוק מטען של תרופות וציוד רפואי, חומרי לימוד לבתי הספר וחומרי בניה לשיקום הבתים שנהרסו בידי חיל האוויר לפני שנת וחצי וטרם שוקמו. להיפך, לטובתה של ישראל עדיף בהרבה להודיע ללא דיחוי כי כמחווה הומניטארית היא לא תחסום את דרכן של הספינות. יותר מכך, הגיע הזמן לסיים אחת ולתמיד את המצור החונק על רצועת עזה, הגורם סבל נורא למיליון וחצי תושבים. .

כל המטרות שהציבה ממשלת ישראל בהטלת המצור הזה נכשלו כשלון חרוץ. הייתה מטרה להפיל את ממשלת החמאס – והסתבר כי המצור אך מחזק ממשלה זאת, הנסמכת על תמיכת חלק משמעותי מן העם הפלסטיני. הייתה מטרה לקדם את שחרורו של החייל גלעד שליט – והסתבר כי המצור אך מעכב את השחרור הזה, שיכול היה להתבצע כבר מזמן אילו הסכימה ממשלת ישראל לעסקת חילופי השבויים שעל מרבית פרטיה הוסכם כבר מזמן. הגיע הזמן לשים קץ למצור הזה, האכזרי והחסר כל טעם.

עוד מסר דובר “גוש שלום” כי לתושבי רצועת עזה, כמו לתושבי מדינת ישראל וכל מדינה אחרת בעולם, יש מלוא הזכות לקיים קשר ישיר עם העולם החיצוני, לצאת מארצם ולחזור אליה, לפתח את כלכלתם, לייבא מוצרים הנחוצים להם ולייצא את תוצרתם לכל מי שמעוניין לרכוש אותה, בלי לבקש אישור מישראל, ממצרים או מכל מדינה אחרת. כשם שמדינת ישראל אינה זקוקה לשום אישור ממדינה אחרת כדי להפעיל יום יום את נמלי הים באשדוד וחיפה ואת נמל התעופה בן גוריון, כך זכאים