restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

משפחת מח’ול: יש להגיש כתב אישום נגד השב”כ

27 במאי 2010

עם הגשת כתב האישום נגד אמיר מח’ול, יו”ר איתג’אה – עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל, המייחס לו “עבירות ביטחוניות”, טענו פרקליטיו לחפותו והאשימו את השב”כ בהפעלת אלימות קשה במיוחד נגד מרשם, שלדבריהם הביאה אותו להישבר ולהודות במעשים שכלל לא ביצע.

מח’ול מואשם בריגול חמור, קשירת קשר וסיוע לאויב בעת מלחמה, ומגע עם סוכן חוץ. עורכי דינו, חסן ג’ברין, חוסיין אבו-חוסיין ואורנה כהן מ”עדאלה”, מסרו כי “לאחר שהוסרה מניעת המפגש עם עורך דין, שנמשכה לאורך 12 ימי חקירה רצופים, הצהיר מר מח’ול לפני בית משפט השלום בפתח-תקווה כי הופעלו נגדו עליו אמצעי חקירה קשים ביותר, שפגעו בו נפשית ופיזית וגרמו לו להודות בחשדות שהטיחו בו חוקרי השב”כ – למרות שכלל לא ביצע את אותם מעשים”. בני משפחת מח’ול הוסיפו כי כתב האישום צריך להיות מופנה אל השב”כ והממסד הישראלי נ”רומסים את החירויות הדמוקרטיות ואת זכויות האדם, תוך הישענות על עינויים ושיטות חקירה פסולות”.

על ההודעה חתומים בין היתר אשתו של מח’ול, ג’נאן עבדו, ואחיו, הח”כ לשעבר עיסאם מח’ול. “אנו מודאגים מאוד מהעובדה שאמיר סובל מכאבים חדים ומהידרדרות במצב הראייה שלו, דבר שהביאו לבקש משקפיים במספר גבוה יותר”, מסרו “השאלה היא, כיצד נגרמת הידרדרות חדה כזאת תוך תקופת המעצר הקצרה? מדוע? מהן הסיבות שהביאו לשינוי זה ולכאבים מהם סובל אמיר?”. משפחתו של מח’ול שבה והעלתה את הטענה כי הוא נחקר במשך שעות ארוכות כשהוא קשור לכסא, בתנוחה שאינה מאפשרת לו לזוז. במקביל, כך הם טוענים, נמנעות ממנו הזכות לשינה, למים ולאוכל.

“אנו קוראים לקהיליה הבינלאומית והמקומית להמשיך לפעול וללחוץ על ממשלת ישראל והמערכת המשפטית ולחייבה לפתוח בחקירה עצמאית נגד חוקרי השב”כ, לפרסם דו”ח מפורט סביב מהלך החקירה ולהעמיד לדין את האחראים על העינוי השיטתי שעבר, ולהענישם”. עוד הם דורשים, כי “כל כתב אישום המתבסס על מידע שנגבה על ידי השב”כ תוך שימוש בעינויים – יצהירו עליו כבטל ובלתי לגיטימי”.

בין היתר, טענו פרקליטיו של מח’ול כי במהלך מעצרו נמנעה ממרשם שינה והוא נחקר כמעט ללא הפסקות, תוך שהוא כבול בידיו וברגליו בתנוחות מכאיבות לכיסא שאינו תואם את מימדי גופו והיה מקובע לרצפה. הם האשימו כי לאחר שמח’ול התלונן על כאבים עזים – החליטו חוקריו לאזוק אותו עוד ואיימו עליו ש”יצא נכה מהחקירות וישב על הכיסא עד שייגרמו לו טחורים”.

צוות ההגנה האשים כי צו איסור הפרסום החלקי שנותר על פרטי הפרשה והוסר הבוקר, הוא שהביא אותם להימנע מלפרט את אמצעי החקירה הפסולה שהופעלו על מח’ול. “הוא שטח לפנינו ולפני בית המשפט את העינויים שעבר, אולם במהלך כל תקופת המעצר ועד אתמול נענינו בסירוב לקבל העתק מהדו”חות הרפואיים שלו”, אמרו עורכי הדין. “נוסף על כך, נדחתה דרישתנו לאפשר לרופא מטעמו להיכנס לכלא כדי לבדוק את מצבו. רק אתמול הודיע שב”ס על הסכמתו להיענות לדרישה לאפשר לרופא מטעם המשפחה לבדוק אותו ולמסור דו”ח על כך לידי בני משפחתו”.

“ניפוח העבירות בכתב האישום הפך כבר לשיטה אופיינית בתיקים ביטחוניים, שנועדה להצדיק את בידוד העצור תוך איפול תקשורתי מוחלט והפעלת אמצעי חקירה פסולים”, טענו עורכי הדין. “ד”ר סעיד מסר לגורמי החקירה הודעה ברורה וחד-משמעית, שבה הבהיר כי מעולם לא פעל מטעם חיזבאללה והדגיש כי כל פועלו הפוליטי נעשה באופן גלוי ובמסגרת החוק”.