restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

משרד הרווחה מנסה לשבור את שביתת מורי השיקום לעיוורים

19 ביולי 2010

משרד הרווחה, בראשות אחד ממנהיגי מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, מנסה לשבור את שביתת מורי השיקום לעיוורים. מנכ”ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ’, פנה לבית הספר האמריקאי לעיוורים בבקשה שישלח לישראל מדריכים לעיוורים, שיחליפו את המורות השובתות בקורסים להכשרת מורות חדשות. המורות השובתות זועמות על צעדו של איצקוביץ’ ומאשימות את משרד הרווחה בכך שהוא מנסה לשבור את שביתתן. במשרד טוענים כי נבחנים חלופות שנועדו למנוע פגיעה בעיוורים, וכי “כל ניסיון להציג מציאת מקורות ידע נוספים כמצב שנועד להחלפת המורות השיקומיות הוא שקרי”.

המורות פנו לחברי ועדת הרווחה של הכנסת ול-20 מומחים עולמיים בתחום הדרכת העיוורים במחאה על הפנייה לארגון האמריקאי. המורות אף פנו לנשיא בית הספר לעיוורים פרקינס, סטיבן רותשטיין, בבקשה שיסרב לבקשת המשרד. במכתב שהן שלחו לחברי ועדת הרווחה נכתב כי “זהו מעשה אכזרי של שבירת שביתה מהסוג הגרוע ביותר”. במכתב לרותשטיין כתבו המורות: “הפנייה אלייך היא ניסיון בוטה לשבור את השביתה הלגיטימית שלנו”.

המורות גם הביעו תמיהה על כך שהמשרד, שאינו מכסה את חובות העמותה אליהן, מבקש לשלם למורים מחו”ל במקומן. 35 המורות השיקומיות לעיוורים בישראל פתחו ביום רביעי האחרון בשביתת אזהרה למשך שבועיים שבמהלכה לא יטפלו בכ-2,000 עיוורים הזקוקים לשירותיהם למעט במקרים חריגים. זאת, במחאה על קיצוצים בחמש השנים האחרונות במשכורתיהם ובפנסיה שלהם כתוצאה מהמשבר הכלכלי שאליו נקלעה עמותת מגדל אור, המעסיקה אותן ומפעילה את השירות לעיוורים כספקית של משרד הרווחה. לטענת המורות, הקיצוץ התקיים בידיעת משרד הרווחה, אף שהוא נוגד את הסכם הפעלת העמותה וההסכם הקיבוצי עם המורות. היום יתקיים דיון בסוגיית כיסוי חובות העמותה על ידי משרד הרווחה בבית המשפט המחוזי בחיפה. כחלק ממאבקן סירבו המורות להדריך בקורס מיוחד שמקיים משרד הרווחה מדי כמה שנים להשכרת מורות חדשות בתחום.

עוד על מאבק מורי השיקום לעיוורים