restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מתנות נוספות במיליארדים לבעלי ההון ולחברות הרב-לאומיות

11 בנובמבר 2010

החברות הרב לאומיות ובעלי ההון ישלמו פחות מסים, ואילו חברות ממשלתיות ומפעלים במרכז הארץ ישלמו יותר – זו תמציתו של חוק עידוד השקעות הון שיזמו משרדי האוצר והתמ”ת. במסגרת החוק, הכלול בחוק ההסדרים לשנים 2011-2012, מתכוונת הממשלה לשנות את המענקים לסיוע לתעשייה הישראלית ולהגדיל את היקפן בכ-400 מיליון שקל, ולשנות את מסלול הטבות המס באופן שייטיב עם החברות הרב-לאומיותץ

בכירי שני המשרדים הציגו ביום חמישי, ה-11 בנובמבר, את החוק במסיבת עיתונאים בתל אביב. במסגרת החוק יוגדל המס שמפעלי תעשייה גדולים שמייצאים לחו”ל ישלמו משיעור שבין 11%-12% לשיעור אחיד של 12%. חברות דומות בפריפריה ישלמו 8% בלבד. חברות ממשלתיות כמו התעשייה האווירית ורפאל, וכן קונצרן כימיקלים לישראל שעד כה נהנו מההטבות יפסיקו ליהנות מהן.

בסך הכול תמשיך המדינה להעניק הטבות מס בשיעור כולל של קרוב ל-5 מיליארד שקל בשנה, אך החברות בפריפריה ישלמו 400 מיליון שקל פחות וחברות ממשלתיות ומפעלים במרכז ישלמו כ-400 מיליון שקל יותר. בנוסף, תגדיל המדינה את היקף המענקים שמחלק משרד ההשקעות של התמ”ת בשיעור כולל של כ-800 מיליון שקל לשיעור כולל של כ-1.2 מיליארד. החוק החדש מאפשר לחברות ליהנות מ”כפל מבצעים” ולקבל מהמדינה גם הטבות מס וגם מענקים.

כל ההטבות הללו מצטרפות להפחתה המתמדת במס החברות שגם כיום הוא מתחת לממוצע בעולם המפותח ועד שנת 2016 צפוי להיות הנמוך בעולם של הקפיטליזם הפריפרי – פרט לאירלנד, איסלנד ובולגריה.

מנכ”ל התמ”ת, שרון קדמי, הוסיף כי “שום מדינה בעולם חוץ מאירלנד לא ביצעה תכנית כל כך אגרסיבית לשיפור מנגנון המס שלה. מה שחשוב כאן עוד יותר זה שהמסלול החדש הוא פשוט יותר, יש בו פחות קטגוריות, פחות ‘בוג’ראס’ ופחות סיבות להיפגש עם אנשי מס הכנסה ולריב איתם”.